В това предаване гостува Аделина Филева, директор на Софийската градска художествена галерия (СГХГ). С нея разговаряхме за Наградата на София за визуални изкуства, с която тази година е отличена галерията и за голямата изложба на Генко Генков "Отвъд видимото", както и за други предстоящи инициативи. Тя сподели и впечатленията си от Резиденцията в Сите интернационал дез арт в Париж – за времето на своето пребиваване там – през месеците юли и август.
За началото на творческия път на Аделина Филева – за емоциите от първите срещи с колекциите на СГХГ и успеха на творческите проекти – така започна нашият разговор в студиото. "Имах щастието да започна работа при един от изключителните български изкуствоведи – Димитър Г. Димитров, който – човек, влюбен в изкуството, човек с много знания, ерудит – и който обича младите хора и е готов да им предава своите знания, да ги напътства. Един ден ми каза: "Аз ако не ви хвърля в дълбоката вода, вие кога ще се справите с нещата! Трябва да свиквате веднага да заставате пред публика и да може бързо да ѝ посочите кое е важно за нея и интересно." Така че на моите преподаватели и на него, като начало, като старт при него, съм много благодарна!
Аз кандидатствах – исках специално след завършването си да работя в галерия – и си бях подала молбата на различни места. Димитър Г. Димитров беше единственият, който реагира много интересно – покани ме, помоли също така да си донеса дипломната работа от Художествената академия и ми възложи, също така, да напиша един текст за изложба на втория етаж и да му ги оставя. И може би след три-четири седмици той ми се обади и каза, че e доволен от това, което аз съм му представила. И че ще ме назначи в градската галерия на работа, но няма места и трябва да се изчака. И минаха три-четири, пет месеца. На шестия аз си помислих – няма, няма да ми се обадят – обещаха ми, но не. Но той спази думата си и след това ме покани в галерията и така започна моя път 1995 година. Скоро ще станат 30 години да работя в галерията, но за мен това е един избран път!..."
А за изложбата на Генко Генков "Отвъд видимото", тя поясни, че може да се види до 12 ноември и е придружена от луксозно издание, в което са включени творби от държавни и частни колекции (както и в самата изложба), а също и архивни фотографии и документи, допълващи представата за живота и творческия път на художника.
"Генко Генков рисува рядко натюрморти, голи тела, портрети на свои близки, както и на личности, които са го впечатлили. Често се вглежда през годините, за да ни остави различни автопортрети. Безбройни в неговото творчество са пейзажите, които са не толкова реалистични, колкото визионерски – понякога здраво конструирани, друг път яростно експресивни и нерядко меланхолични, дори когато палитрата не е така огнена и експресивна, а светла и по-мека, с деликатни цветови съчетания."
Това е малка част от предговора на Аделина Филева, отпечатан в началото на изданието.
В "Голямата къща на смешните хора" на редакция "Хумор и сатира" на особена почит е трудната и дори чепата, но много нужна в нашето сложно време рубрика "Право ти, куме, в черните очи". В нея без фалшив свян, без шикалкавене и недомлъвки говорим за нередности, за неща, които ни се набиват в очите не по хубавия начин. Този път в тази рубрика сме..
"ХаХаХа ИмПро Театър" отбелязват 15 години от създаването си с празничен спектакъл в "Топлоцентрала" на 13 декември. Те са първата импровизационна трупа у нас, започват случайно, самообучават се с импроенциклопедия в интернет и репетират в Борисовата градина. "Никой не беше правил такова нещо, пробвахме да видим. – разказва Ивайло Рогозинов,..
Световнопризнатият кулинарен фотограф Илиан Илиев представи най-новата си книга "Тя – какво ще готви" с повече от 130 лесни и вкусни рецепти, споделени от 21 жени, изявени кулинари. Готвачи, сладкари, шоколатиери, диетолози, телевизионни водещи, фитнес инструктори, кулинарни преподаватели, инфлуенсъри и блогъри – всички те споделят любими..
Концертите на тъмно "Невидима сцена" (Unseen Scene) се завръщат със зимно издание. По този начин публиката ще се потопи в свят, където светлината отстъпва, а тъмнината и музиката отключват сетивата. "Невидима сцена" е с участието на проекта WOOMB на Георги Линев (Kan Wakan) и Христо Йорданов. Целта е да създаде пространство, освободено..
Фотографът Деян Йорданов разказва за изложбата "Занаятчиите на София" като творчески процес и като част от професионалния му път. Деян Йорданов се занимава с фотография от 12 години. Последното творческо предизвикателство за него е заснемането на кадрите за изложбата, която може да бъде видяна на сцена "Централни хали" до утре (5..
Представлението "Апокриф" на театрална работилница "Сфумато" задава въпроси за живота между този и онзи свят, за срама, за битката между доброто и злото...
Когато викаш, за да бъдеш чут, всъщност пречиш на другия да те чуе. А когато искаш да разбереш повече за себе си и отношенията си с човека, с когото си..
В стилистиката на любимия филм "Неочаквана ваканция" зададохме въпроса към д-р Антония Първанова, която за пръв път гостува в седмичното издание "За..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg