Това се случва след инфарктно гласуване в пленарната зала в Страсбург и получени близо 400 предложения за промени. Трите доклада по спорния проект, придобил известност като пакет „Макрон“, се връщат в транспортната комисия на Европейския парламент за преработване, с което процедурата започва отново. С това решение приемането на спорните правила за командироването на шофьорите се отлага за неопределено време, а българските превозвачи продължават да работят по старите правила, коментираха пред „Хоризонт“ българските евродепутати Ангел Джамбазки и Андрей Новаков:
"Няма да казваме дали резултатът е добър или лош, ще кажем такъв, какъвто е, трите доклада не се приеха и се върнаха обратно в комисията, която да работи по тях. Това не е лошо, нека така да кажем, не е лошо, защото имаше отделни моменти, отделни предложения, по които ние загубихме гласуванията, те биха били заплаха за българския бизнес.
Също считам, че беше най-положителното нещо, което се случи в зала, е, че всички българи се обединихме около българската позиция, която защитавахме до последно. Това, което се случи с отлагането-приемането на този пакет, ще позволи на българските превозвачи да работят по правилата, по които работят в момента, и няма да се налага да променят нищо в работата си, и че дотук, ако е отнело една година, от утре започваме отново", казаха пред "Хоризонт" евродепутатите Ангел Джамбазки и Андрей Новаков.
Опасенията на българските превозвачи бяха, че новите промени, макар и вкарани в контекста за защита на правата на шофьорите, всъщност са имали за цел да бъдат елиминирани от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони.
Заради започването на процедурата наново, не е изключено последната дума по пакета "Мобилност" да имат евродепутатите от следващия парламент, тъй като през май догодина идват евроизбори, поясни Андрей Новаков, който е член на транспортната комисия.
Кърджали 6600
бул. България 74
036 122 478