Трябва да се прави разлика между хулиганите на пътя и тези, които искат да си тестват хубавите коли и да се състезават, казаха от ЕТЦП по повод наглата изява на жълтите павета в София и множеството сигнали за гонки в столицата и областните градове.
Организацията настоява държавата да създаде условия за организиране на гонки с мощни автомобили в контролирана среда и с осигурена безопасност за участниците и публиката.Организацията категорично осъжда опасното шофиране по улиците и припомня, че никой не е над закона, без значение колко мощен автомобил управлява или колко пари има в джоба си.
- Какво е позицията на Европейския център по транспортни политики за зачестилите случаи на дрифтове в София в големите градове?
"....трябва да правим разлика между дрифта като спорт и хората, които искат дори и любителски да практикуват този спорт и опасното шофиране, което се случва в центъра на София включително и на жълтите павета. Съществена е разликата, защото едни хора са принудени вечер късно, на не толкова натоварени булеварди и улици да се опитват да практикуват този спорт. И то не защото искат да го правят в града или по пътища, които не се ползват толкова много, а защото няма къде...
И съвсем друго е тогава, когато родителите ни, близките ни, са ни купили някаква много скъпа кола, защото в повечето случаи тези хора дори не са си купили сами автомобилите... И просто наглостта стига до такава степен, че тези хора тотално погазват законите и правилата в тази държава, позволявайки си в центъра на столицата да извършват груби нарушения на Закона за движение по пътищата. Нашата позиция по този въпрос е ясна и категорична. Ние смятаме, че основен виновник да се стигне до това положение е преди всичко държавата. Защо със своите действия и бездействия през последните 30 години държавата така и не намери начин да се задели бюджет в необходимия размер, така че да се построи такова съоръжение за хората, които искат да практикуват автомобилни спортове в България. Те не са малко, повярвайте. Намираме пари за стадиони и всякакви други прищявки, но някак си, за автомобилния спорт не намираме средства.
Тези хора, бидейки принудени да правят нерегламентирани състезания, просто защото няма къде, виждате какви щети причиняват, включително има и смъртни случаи. Трябва да се прави разлика между хора, които искат да спортуват и по принуда се отличи и да правят не особено регламентирани дейности и хора, които просто в наглостта си позволяват да нарушават закони.
- И все пак ако и двата типа хора дрифтират там, където е неподходящо, те трябва да носят и наказателна отговорност....
- само че ако в един момент аз Ви кажа "Много е хубаво, ако искате да практикувате спорт", обаче в лицето на държавата има една федерация - Българска федерация по автомобилен спорт, която събира в себе си 30-годишната история на българския автомобилен спорт. Тази федерация съвсем законно до вчера е упражнявала правата си като такава, поощрявала е спортистите, търсила е начин, къде те да се състезават законно... И държавата, преследвайки някакви частни интереси, допуска да се създаде някаква новоизлюпена федерация, която прави гаф след гаф, създава проблем след проблем. Раздели цялата автообщност на две. И на практика провежда едни състезания, които са много спорно колко са безопасни и колко са добри... Тъй като българската федерация по автомобилен спорт в рамките на миналата година, когато имаше право и провеждаше състезания, цели им усилия бяха привлечени именно към това - да се привлекат младите водачи, които искат да карат бързо, да се създадат условия дори градски, но безопасно, без да притесняваме останалите граждани, и без да се създава риск от ПТП, с участието на цивилни, тези хора да провеждат своите състезания и да си изкарват адреналина. Сега общността е разделена на две, хората няма къде да се състезават, никой не говори за построяването на такова съоръжение. И общо взето държавата направи така, че да създаде този проблем и вместо да търсим решение, тоест в един ден на определени места при ясни условия, осигуряване на линейка, безопасност, определени стандарти, държавата прави така и обявява тотална война на тези, които организират подобни състезания и ще ги преследва. Само че това няма да разреши проблема, както и досега не е бил разрешаван този проблем. Това е от ден до пладне, просто защото в този случай, който наистина беше на жълтите павета, е проява на пълна наглост. Ще има шум няколко дни, най-вероятно ще спрат за месец два този вид състезания и след месец два, наесен с песен както се казва и всичко ще продължи наново.
Повече по темата ще чуете в интервюто на Радка Петкова.
Нов холистичен център за здраве и подкрепа – „ОХАНА“ отвори врати в Кърджали. В него се предвиждат безплатни и платени беседи, програми и занимания за хора с репродуктивни проблеми, кърмачки и деца. Негов създател е Екатерина Ковачева. „Всъщност в себе си това пространство ще включва много различни лекции и б еседи. Ще има безплатни..
Серра Мутлу е родом от Маниса- Турция, но от 6 години живее в Кърджали. Завършила е рисуване в университета в Чанаккале. Преподавала е 8 г. рисуване в частен колеж в Турция. Омъжена е и има дъщеря на 9 години. Серра е идвала на гости при семейството на мъжа си, но никога не си е представяла, че ще живее тук. Харесва зеленината, спокойствието,..
Няма нищо лошо в това да има редовен кабинет, но той е сформиран с цената на много големи компромиси от всички страни и моралът, може би, остана на заден план . Такава е оценката за новото правителство на историка, писател, журналист, политически наблюдател – д-р Ибрахим Карахасан-Чънар, изразена в ефира на Радио Кърджали. Той припомни..
България е една от европейските страни, в които обществото има най-положително отношение към Китай. Страната не е също така коментирана и като група от стратегически позиционирани държави, през които се подготвя преминаването към важен транспортен коридор, свързващ Азия и Европа. Тази информация стана ясна в разговор с Тодор Радев,..
Кърджали е първият град в страната, в който ще се проведе регионален бариста шампионат. На него ще се срещнат майстори на приготвянето на еспресо и всякакви напитки от кафе. 10-мата събрали кураж да премерят сили помежду си ще се борят за честа да бъдат обявени за Бариста шампион на град Кърджали. Най-добрият ще представи града ни на републиканското..
По-малко като брой и като видове водолюбиви птици зимуват тази година във водоемите на Източните Родопи, сочат наблюденията от проведеното този уикенд среднозимно преброяване. Отново най-масово е присъствието на зеленоглавите патици, а Водното огледало и Чапловата колония в Кърджали са дом на най-много птици. Това сочат първите предварителни..
Награди за постижения през 2024 година ще получай отличили се лекари и служители на МБАЛ "Д-р Атанас Дафовски" в Кърджали. Инициативата е на изпълнителния директор на лечебното заведение проф. д-р Тодор Черкезов. "2024 година приключи изключително успешно за болницата и това ми даде повод да отчетем накратко тези резултати, тъй като данните..
Кърджали 6600
бул. България 74
036 122 478