Блестящо полиран нискокаратов диамант- така характеризираха спектаклите на Будапещенския оперетен театър в Израел. „Баядерка“ не е сред най-успешните оперети на Имре Калман. Но постановката на режисьора Миклош Габор Керени приличаше на чаша, преливаща с шампанско. Самият сюжет за любовта между певица и индийски раджа освен проблема за сблъсък на цивилизации, предполага индийски танци; кан-кан, защото действието се развива в Париж; друг цвят внася изпълнението на шими - моден по времето на написването на оперетата. Изпълненията на танците и от повечето солисти, и от кордебалета бяха блестящи. При постановката са помагали хореографи от петербурския балет, както и унгарския Ино Лучаи. Особено впечатление, за любителите на класическия балет, направи танца на шарената птица, който съперничеше на адажиото на синята птица от „Спящата красавица“ на Чайковски.
Сцената преливаше от феерията и екзотиката благодарение на сценографа Ержи Тури. Самият сюжет си е точно оперетен: на певицата са обяснили дискретно, че ако се ожени за влюбения в нея дипломат – раджата, той губи мястото си в най-висшата каста на Индия. След бурна нощ с него, по време на сватбена церемония в полу-индийски, полу- френски стил, тя драматично се отказва и подава булото си на индийска принцеса, която е „достойна“ за ръката на раджата. Режисьорът, не без ирония, е забелязал, че това е типичен сюжет за жълтата преса. Затова едни от най-важните му „допълнителни, съчинени от него герои“ бяха журналистите, които ту на тълпи обграждаха директора на театъра, в който пее Одет- героинята на „Баядерка“, ту папараци се промъкваха едва ли не в спалнята на раджата, когато му гостува певицата , а когато тя отказва брака, в салона, сред публиката се втурват „весникарчета“ да раздават „извънреден брой“ на измислен вестник, в който явно се описва състоялия се на сцената „сканадал“. Ролите на журналистите изпълняваха артисти от хора, а на фоторепортерите - от балета на трупата. Режисьорът дотолкова точно бе успял да намери типичните пози и начин на държание на вестникарите, че публиката на предпремиерата, сред която преобладаваха журналисти и критици, се смееше до сълзи и ръкопляскаше. Разбира се оперетата завършва щастливо - накрая раджата сам е захвърлил благародничеството си и се оженва за своята любима.
Макар и не в първа младост , повечето от артистите бяха блестящи. Двете субретки: в ролите Моника Фиши и Марика Освалд, не просто имаха добри гласове, но смайваха с пластичността си, когато танцуваха пред кордабалета и дори превъзхождаха балерините. Единствената, която не успя да се справи с танците,бе Ерика Миклош в ролята на Одет. Компенсира го с прекрасен глас. А най-гъвкав и пластичен като каучук бе синът на режисьора на спектакъла Миклош Габор Керени – Керо, който показваше елементи от акробатика и въздушен баланс, като при това пееше прекрасно!
Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..
Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени. За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..
Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..
Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..
„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..
Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..
Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..