Толкова дълги аплодисменти рядко могат да се чуят тук, каза развълнуван българинът Стенли Танака, който от 20 години живее и работи в Насушиобара и беше пристигнал в Токио специално за спектакъла.
В зала „Бунка Кайкан“, в която месецът е започнал с концерт на Лондонския симфоничен оркестър, а предстоят гастроли на Варшавската камерна опера, Пражката национална опера и Чикагския симфоничен оркестър, нашият национален оперен театър има вече традиции и е много уважавано име. По тази причина и билетите за „Турандот“ бяха свършили още преди месец и всички 2 303 места бяха заети с публика. Преди 15 години акад. Пламен Карталов довежда за първи път трупата на Софийската опера в Япония, отново с тази много красива постановка на „Турандот“, а в главната роля пее великата Гена Димитрова. Затова днес беше двойно по-голямо предизвикателството пак да се защити престижа на театъра, създаден тогава и поддържан в следващите турнета през 2002, 2005, 2008 и 2012 година.
Роди се нова голяма Турандот, каза след спектакъла единият от големите японски спонсори за силната изява на Йорданка Дерилова в главната роля. Отново, както и в Германия преди седмици във вагнеровата тетралогия „Пръстенът на нибелунга“, великолепно й партнираше тенорът Мартин Илиев като Калаф. Радостина Николаева, традиционно много ярка в италианския репертоар, тук беше най-възторжено аплодирана от публиката за трогателния образ на Лиу, който пресъздаде. Силни овациии имаше и за Светозар Рангелов в ролята на Тимур. Много интересен звуков ефект се получаваше в тази зала с прекрасна акустика – овациите звучаха като летен дъжд, който рязко се усилва. Беше ми интересно да наблюдавам публиката, много дами в която бяха в елегантни кимона и сандали. Изобщо аз се чувствам тук хем като у дома си, когато зазвучи музиката, хем като Алиса в страната на чудесата! Само като си представите, че в Токио живеят 13 000 000 души... Наблюдавах от 25-я етаж на един от небостъргачите как пресичат хората на оживеното кръстовище отдолу и гледката беше като движение на стотици мравки в мравуняк. И в същото време няма нито един боклук по улицата и закъснение от една минута би било недопустимо! Но пък японци, които толкова много ценят времето си и така го организират, бяха чакали час и половина след спектакъла на служебния вход на залата „Бунка кайкан“, за да си вземат автограф от солистите! Така премина първият спектакъл в Токио от турнето на Софийската опера в Япония!
Малко са моментите, които могат да накарат мъжа да се насълзи, и това изпълнение беше един от тези моменти, сподели българският посланик в Япония Н.Пр. Георги Василев.
Утре на Софийската опера предстои ново голямо предизвикателство. За първи път националният ни оперен театър е поканен да се представи и с руска опера – „Княз Игор“ от Бородин. Досега това беше територия, запазена за Балшой театър и Мариинския театър. На добър час на нашата опера!
Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..
Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени. За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..
Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..
Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..
„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..
Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..
Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..