Всички работим много, но възход от години насам не се вижда, каза още Апостолова и увери, че местните трупи не се притесняват от гастролите на столичните театри, известни в театралния жаргон като т.нар. "мечки", защото хората харесват местните актьори, поддържат ги и искат да ги гледат.
За да се влезе в такива огромни дългове, каквито имат някои театри, означава да не си бил наблюдаван в действията си или да си бил умишлено принуден да влезеш в този преразход. От години се назначават временно изпълняващи длъжността директори, без никъде да е посочено колко време те могат да бъдат на тези длъжности, назначават се хора, които вкарват културните институции във все по-голям преразход, разказа Мартина Апостолова и попита:
Къде е било министерството през изминалите шест години, когато са били натрупани тези преразходи?
Не мога да си представя как можеш да си позволиш да се затриват културни институти. Ние например в Благоевград обслужваме толкова голям регион и играем в градове, в които децата не знаят български език и това е единствената българска реч, която се чува. Като ни няма нас, "мечките" дали ще отидат да играят в село Ябланица или във Вълкосел? Съмнявам се.
Целият замисъл хвърля сценичните изкуства в системата на едни про-пазарни мерки.
Министерството на културата се превръща в дирекция "Култура" към министерството на финансите, тази позиция изрази Диана Андреева от Обсерватория за икономика на културата.
Кино гилдията постави на културното ведомство 24-часов срок за реакция заради проблемите пред финансирането на киното и обявената нулева сесия. Андреева направи аналогия на предлаганите промени за театрите с въвеждането на проектното финансиране в киното, което по думите й е довело до разпад на системата.
Кинодейците настояват за управленска и финансова самостоятелност на Националния филмов център и извеждането му от Министерство на културата.
Повече по темата - в звуковите файлове.
Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..
Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени. За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..
Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..
Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..
„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..
Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..
Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..