Тази седмица беше ярко белязана от Международния ден на балета – 29-и април. Празникът започна великолепно още миналата седмица с прожекциите на „Спящата красавица” от кино сезона на Кралската опера в Лондон „Ковънт Гардън”! Имахме изключителния шанс да гледаме не само възстановка от 2006 г. на прекрасен класически балетен спектакъл, но на емблемата на Кралския балет!
С шедьовъра на Чайковски „Спящата красавица” „Ковънт Гардън” е бил открит наново след Втората световна война през месец февруари 1946 г. В главната роля на принцеса Аврора тогава е танцувала знаменитата Марго Фонтейн. В антракта на прожекцията в традиционния поглед зад кулисите се срещнахме с първата изпълнителка на ролята на Феята Люляк от 1946 г., от която научихме много за създаването на спектакъла. Срещата водеше чаровната бивша прима балерина на Кралския балет Дарси Бусел, много пъти изпълнявала ролята на принцеса Аврора. А в тази прожекция в главната роля беше една от най-ярките съвременни звезди на Кралския балет – аржентинката Марианела Нунес. Разкошна принцеса Аврора, която изпълнява с лекота и лъчезарна усмивка и най-сложните технически трудности! Всъщност всички солисти, и в най-малките роли, а и кордебалета на Кралската опера „Ковънт Гардън” са ярки артисти и технически на нивото на нашите най-големи балетисти! Това пълни и очите, и душата на публиката с възхищение към една традиция, която се съхранява и се развива по най-добрия начин!
След финалните аплодисменти както обикновено споделих удоволствието с други зрители в публиката. Срещнах в киносалона и разговарях с двама от редовните слушатели на „Каста дива“. Чуйте в звуковите файлове споделеното от Борис Антонов, който е гледал тази постановка в Лондон в Кралската опера „Ковънт Гардън“ преди години, и Георги Добрев, който за първи път гледа балетния шедьовър на Чайковски в класическия спектакъл на Кралския балет.
Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..
Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени. За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..
Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..
Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..
„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..
Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..
Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..