„Голям кулинарен речник” се появява преди почти сто и петдесет години. Когато започва да пише тази книга Александър Дюма вече е популярен автор, преминал е 60-те години и има зад гърба си близо 650 книги. Разликата е, че този речник е сред малкото произведения, които Александър Дюма написва сам, без помощта на литературни чираци. Не за друго, а защото темата му е била много присърце и той пише с удоволствие. Нещо като автобиография, но под формата на готварски правила и рецепти.
Наречен е речник, но всъщност представлява енциклопедия в духа на Френското Просвещение, защото обединява всичко, което за Дюма е представлявало теория и практика на кулинарното изкуство. Теория, разбира се, не в днешния научен смисъл, а по-скоро като философия на съществуването, или светоглед, казва проф. Милена Кирова.
По думите на проф. Кирова жанрът на тази книга не подлежи на строга литературна дефиниция. Тя съдържа множество разнообразни текстове: от митологични разкази и легендарни истории до семейни спомени, лични мемоари и дневник - изповеден разказ. От история на храненето до география, ботаника и зоология. И всичко това поръсено с множество афоризми, анекдоти и дори клюки от съвременното му общество, разказва проф. Милена Кирова. Тя споменава, че ако търсим прилика с някаква книга от историята на българската култура, може би трябва да се обърнем към Рибния буквар.
И още нещо - ако не се интересуваме от кулинарна история и гастрономическите предпочитания на Александър Дюма, поне ще разберем как звучат рецептите от времето на тримата мускетари и как се променя с времето разбирането ни за вкусна храна.
Преводът от френски език е на Офелия Петрова и Марта Иванова.
С Анелия Узунова и проф. Милена Кирова разговаряме за литературните и гастрономическите пристрастия на Александър Дюма.
Три въздействащи фоторазказа за благотворителността и доброволчеството представя столичната галерия „Синтезис“ до 15 декември 2018 г. Изложбата показва фотопроектите на Добрин Кашавелов, Борислав Трошев и Тихомира Методиева, отличени през 2018 г. в конкурса „Благотворителността през обектива“. В поредица от фотоси под названието „Виж това или..
Денис Бучел е фоторепортер, социален фотограф и преподавател, чиято нова изложба Mirror се открива днес в галерия „13-то стъпало“ в Бургас. Той е роден в Кишинев, но живее и работи в България, носител е на много награди, между които „Снимка на годината“ и „БГ прес фото“. Денис Бучел казва, че обича хората и е склонен да чака дълго момента, в който те..
На 6 декември 2003 година у нас се ражда българската Уикипедия - най-голямата онлайн енциклопедия в света. Към днешна дата в нея има близо 250 000 статии, а около 150 активни редактори работят единствено на доброволни начала. В световен план Уикипедия е петият по популярност сайт, който създава съдържание на повече от 300 езици, включително..
Ако се разходите из София или някой от по-големите градове в страната с Васил Макаринов и Теодор Караколев сигурно ще останете изненадани от сградите, които ще ви покажат и покрай които навярно сте минавали стотици пъти, но не сте им обръщали внимание. Надали сте се вглеждали в извитите витрини на постройка в посока НДК в София или в скритата..
Вторият международен фестивал на импровизационния театър вече приключва, но това не пречи на неговите организатори и създатели от трупа „ШиЗи Про“ да импровизират на живо в студиото на „Време и половина“. Със Златин Цветков, Милко Йовчев и Яна Огнянова говорим за това как се тренира импровизация, каква свобода дава тя, до какви истини достига и дори..
Младежки ентусиазъм и желание да споделиш частица от себе си с онези, които мислят, чувстват и избират като теб. Между четири стени заедно с тези истински и неподправени компоненти се случва музиката в новия албум на Любо Киров „Както преди“. Именно за изборите, които правим, и за начините, по които стигаме до истината, си говорихме с Любо в нашето „Време..
Идваха отдалеч, чертаейки посока в своята „ЧЕРНОВА“, от различни точки на страната. София, Шумен, Пловдив, Търново…, до Хасково. Градът – „ТРАНЗИТ“, но не към някаква „КРАЙПЪТНА ОБИТЕЛ“, а към онзи център, заради когото бяха преодолели всеки „ЗАВОЙ“ на мислите си - от заглавието до финала, защото бяха увлечени в следването на думите, които сънуваха...