"Рафаел" е десети роман на авторката, чиито книги са преведени на редица езици, сред които немски, испански, френски, английски, македонски, сръбски, албански и турски. Той ще бъде представен утре от 18.30 часа в Софийската градска художествена галерия.
Леа Коен, която гостува в ефира на "Хоризонт" разказа: Така наречените "процеси срещу спекуланти" и разправата с еврейските капиталисти, ако може така да се каже, започват през 1942 година и завършват през 1943-та, като от този период, не е случайно избран. Това е процесът на най-акутен държавен екстремизъм, който води до депортации и до други насилия към това малцинство.
Този роман се отнася до Рафаел и до неговия чичо Леон - те са племенник и чичо. Този роман всъщност описва 30-те години, които за мен имат едно особено звучене в българската история. Това е периодът на започналата и неосъществена българска мечта за просперитет. Това е всъщност времето на едно развитие - и обществено, и индустриално и ако щете и социално-психологическо, в което отпадат много изкуствени норми, време на освобождение на жените, на женските клубове, на женската гимнастика, на женския спорт, един своеобразен Ренесанс. И Рафаел е просто инкарнация именно на духа на тази епоха, защото той има и парите, и каризмата, и характера, и очарованието, за да въплътява тази българска мечта - защото тя не е етническа, тя е просто на цялото това общество. И тази връзка романът показва, това съм се стремила да покажа - как демоничният червей на разединението, на расизма, на ултранационализма, който вече го има в тази епоха, в какви размери може да порасне и как може да унищожи тази българска мечта - както я унищожава за Рафаел, така я унищожава за неговите близки, но и за цяло едно поколение такива български строители на една просперираща България, която всъщност не се осъществява.
Цялото интервю чуйте от звуковия файл.
Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..
Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени. За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..
Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..
Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..
„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..
Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..
Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..