Новите български книги „Антарктида – студеният юг” на проф. Христо Пимпирев и „Terra Asutralis Incognita - Непознатата южна земя” на Гергана Лаптева ще бъдат представени днес по време на съвместната конференция между Българския антарктически институт и Португалската полярна програма в Лисабонския университет.
Изложбата „Непознатата южна земя – от въображаемата до реалната картография” е другият културен акцент в програмата на събитието, посветено на десетгодишнината от началото на португалските изследвания в Антарктида и създаването на Националната полярна програма на Португалия. Тя е част от културната програма на Българския антарктически институт - ЕКОАНТАР, разработен съвместно с Института по география и териториално устройство на Лисабонския университет и Полярната португалска програма.
Експозицията показва еволюцията на картографията на Антарктида от Средновековието до наши дни и представя приноса на България и Португалия в антарктическата картография - две страни, които от 2006 година насам активно си сътрудничат в областта на логистиката и науката на ледения континент.
Изложбата включва част от повечето известни досега географски карти, изобразяващи Антарктида, изследвани в книгата „Terra Asutralis Incognita - Непознатата южна земя” на Гергана Лаптева.
Уникалното издание представя топографски, геоложки, сателитни изображения, карти на ледената и подледената повърхност на континента, както и карти на различните изследователски бази. Специално внимание се обръща на българския принос в картографията на ледения континент.
Гергана Лаптева разказа в „Артефир” за новата си книга и изложбата, посветени на картите на Антарктида преди българската премиера в Португалия.
Три въздействащи фоторазказа за благотворителността и доброволчеството представя столичната галерия „Синтезис“ до 15 декември 2018 г. Изложбата показва фотопроектите на Добрин Кашавелов, Борислав Трошев и Тихомира Методиева, отличени през 2018 г. в конкурса „Благотворителността през обектива“. В поредица от фотоси под названието „Виж това или..
Денис Бучел е фоторепортер, социален фотограф и преподавател, чиято нова изложба Mirror се открива днес в галерия „13-то стъпало“ в Бургас. Той е роден в Кишинев, но живее и работи в България, носител е на много награди, между които „Снимка на годината“ и „БГ прес фото“. Денис Бучел казва, че обича хората и е склонен да чака дълго момента, в който те..
На 6 декември 2003 година у нас се ражда българската Уикипедия - най-голямата онлайн енциклопедия в света. Към днешна дата в нея има близо 250 000 статии, а около 150 активни редактори работят единствено на доброволни начала. В световен план Уикипедия е петият по популярност сайт, който създава съдържание на повече от 300 езици, включително..
Ако се разходите из София или някой от по-големите градове в страната с Васил Макаринов и Теодор Караколев сигурно ще останете изненадани от сградите, които ще ви покажат и покрай които навярно сте минавали стотици пъти, но не сте им обръщали внимание. Надали сте се вглеждали в извитите витрини на постройка в посока НДК в София или в скритата..
Вторият международен фестивал на импровизационния театър вече приключва, но това не пречи на неговите организатори и създатели от трупа „ШиЗи Про“ да импровизират на живо в студиото на „Време и половина“. Със Златин Цветков, Милко Йовчев и Яна Огнянова говорим за това как се тренира импровизация, каква свобода дава тя, до какви истини достига и дори..
Младежки ентусиазъм и желание да споделиш частица от себе си с онези, които мислят, чувстват и избират като теб. Между четири стени заедно с тези истински и неподправени компоненти се случва музиката в новия албум на Любо Киров „Както преди“. Именно за изборите, които правим, и за начините, по които стигаме до истината, си говорихме с Любо в нашето „Време..
Идваха отдалеч, чертаейки посока в своята „ЧЕРНОВА“, от различни точки на страната. София, Шумен, Пловдив, Търново…, до Хасково. Градът – „ТРАНЗИТ“, но не към някаква „КРАЙПЪТНА ОБИТЕЛ“, а към онзи център, заради когото бяха преодолели всеки „ЗАВОЙ“ на мислите си - от заглавието до финала, защото бяха увлечени в следването на думите, които сънуваха...