Сделки на стойност 4.12 милиарда долара от 79 компании бяха сключени на филмовия пазар по време на тазгодишния кинофестивал в Пекин. Това е с 49% повече спрямо миналата година и счупи рекорда на един от най-големите филмови фестивала в Азия. Събитието включваше няколко диалога на върха за киноиндустрията, 30 мероприятия с общо 220 регистрирани изложители от Китай и чужбина.
Филмите от конкурсната програма на фестивала също предизвикаха интереса на гилдията и публиката. Продукции за живота и борбите на обикновените хора бяха във фокуса на повечето номинираните филми на фестивала. В конкурсната програма бяха допуснати 15 филма от 659 кандидатури от 71 държави от региона и шестте континента. Това е с 55% повече от 2017 г. по данни на фестивалния комитет. Преобладаващите заглавия бяха драми и завладяха публиката с човешките истории на своите герои.
Наградата „Тиентан“ за най-добър филм получи грузинско-естонската драма „Страшна майка“, която донесе и на главната героиня отличието за най-добра актриса. Драмата разказва за 50-годишна домакиня и нейната страст към писането, въпреки липсата на подкрепа от семейството.
Друг акцент във фестивалната програма бяха „филмите на жени режисьори“, споменати от председателя на журито Уон Карвай на тазгодишните награди на Пекинския кинофестивал. Пет от 15-те номинирани заглавия разказват за силата на жените, а два от филмите са режисьорски дебюти на жени творци. Прочутият кинотворец подчерта, че иска повече хора да обърнат внимание на правата и интересите на жените, като повече жени режисьори използват филмите, за да разкажат своите истории.
Диана Иванова от Българската редакция на Радио Китай за чужбина и тази година проследи кинофестивала в китайската столица. Тя разказа в „Артефир“ за акцентите на тазгодишното издание и тенденциите, които очерта един от най-големите кинофестивала в Азия.
Три въздействащи фоторазказа за благотворителността и доброволчеството представя столичната галерия „Синтезис“ до 15 декември 2018 г. Изложбата показва фотопроектите на Добрин Кашавелов, Борислав Трошев и Тихомира Методиева, отличени през 2018 г. в конкурса „Благотворителността през обектива“. В поредица от фотоси под названието „Виж това или..
Денис Бучел е фоторепортер, социален фотограф и преподавател, чиято нова изложба Mirror се открива днес в галерия „13-то стъпало“ в Бургас. Той е роден в Кишинев, но живее и работи в България, носител е на много награди, между които „Снимка на годината“ и „БГ прес фото“. Денис Бучел казва, че обича хората и е склонен да чака дълго момента, в който те..
На 6 декември 2003 година у нас се ражда българската Уикипедия - най-голямата онлайн енциклопедия в света. Към днешна дата в нея има близо 250 000 статии, а около 150 активни редактори работят единствено на доброволни начала. В световен план Уикипедия е петият по популярност сайт, който създава съдържание на повече от 300 езици, включително..
Ако се разходите из София или някой от по-големите градове в страната с Васил Макаринов и Теодор Караколев сигурно ще останете изненадани от сградите, които ще ви покажат и покрай които навярно сте минавали стотици пъти, но не сте им обръщали внимание. Надали сте се вглеждали в извитите витрини на постройка в посока НДК в София или в скритата..
Вторият международен фестивал на импровизационния театър вече приключва, но това не пречи на неговите организатори и създатели от трупа „ШиЗи Про“ да импровизират на живо в студиото на „Време и половина“. Със Златин Цветков, Милко Йовчев и Яна Огнянова говорим за това как се тренира импровизация, каква свобода дава тя, до какви истини достига и дори..
Младежки ентусиазъм и желание да споделиш частица от себе си с онези, които мислят, чувстват и избират като теб. Между четири стени заедно с тези истински и неподправени компоненти се случва музиката в новия албум на Любо Киров „Както преди“. Именно за изборите, които правим, и за начините, по които стигаме до истината, си говорихме с Любо в нашето „Време..
Идваха отдалеч, чертаейки посока в своята „ЧЕРНОВА“, от различни точки на страната. София, Шумен, Пловдив, Търново…, до Хасково. Градът – „ТРАНЗИТ“, но не към някаква „КРАЙПЪТНА ОБИТЕЛ“, а към онзи център, заради когото бяха преодолели всеки „ЗАВОЙ“ на мислите си - от заглавието до финала, защото бяха увлечени в следването на думите, които сънуваха...