Eмисия новини
от 07.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„Кармен” на Емма Данте отново на сцената на Миланската Скала

Ла Скала - Милано


През месец март Миланската Скала тържествено отвори врати за поредна вълнуваща премиера – на операта "Кармен” на Бизе. 140 години след първото представяне на произведението в Париж, “Кармен” се завърна на Миланска сцена със същата “проблематична” режисура и костюми, получили критики от публика и медии през 2009 г., дело на Емма Данте. Спектакълът на Данте буквално скандализира присъстващите преди 6 години, с една прекалено свободна и с бунтарски дух Кармен. Този път спектакълът получи положителна оценка, но Данте отказа да излезе на сцената на Миланската Скала.

Да бъдеш Кармен, означава да избираш, да се противопоставиш на правилата, да усетиш тръпката на свободата, сподели сицилианската режисьорка.

Артистичното дирижиране на маестро Масимо Дзанети не успя да очарова избраните гости и те не спестиха да изразят разочарованието си. В ролята на Кармен видяхме една брилянтна Елина Гаранча, която получи заслужени овации за своя дебют в Ла Скала. Силно сценично присъствие и ясна дикция бяха водещи в изпълнението на латвийския мецосопран. След висока оценка за участието си в “Палячо” през 2011 г., аржентинският тенор Хосе Кура не блесна в ролята на Дон Хозе. Не бе на ниво и представянето на италианския баритон Вито Прианте, който бе Ескамилио. Отлична изява за румънския талант Елена Мозук и нейната Микаела. Аплодисменти за Габриеле Сагона в ролята на Цунига и Алесандро Луонго, който бе Моралес. Полският мецосопран Хана Хип бе една перфектна Фраскита, а в ролята на Мерседес имахме удовоствието да видим солистката на Академията на Миланската скала София Медвишвили.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени