Да бъдеш Кармен, означава да избираш, да се противопоставиш на правилата, да усетиш тръпката на свободата, сподели сицилианската режисьорка.
Артистичното дирижиране на маестро Масимо Дзанети не успя да очарова избраните гости и те не спестиха да изразят разочарованието си. В ролята на Кармен видяхме една брилянтна Елина Гаранча, която получи заслужени овации за своя дебют в Ла Скала. Силно сценично присъствие и ясна дикция бяха водещи в изпълнението на латвийския мецосопран. След висока оценка за участието си в “Палячо” през 2011 г., аржентинският тенор Хосе Кура не блесна в ролята на Дон Хозе. Не бе на ниво и представянето на италианския баритон Вито Прианте, който бе Ескамилио. Отлична изява за румънския талант Елена Мозук и нейната Микаела. Аплодисменти за Габриеле Сагона в ролята на Цунига и Алесандро Луонго, който бе Моралес. Полският мецосопран Хана Хип бе една перфектна Фраскита, а в ролята на Мерседес имахме удовоствието да видим солистката на Академията на Миланската скала София Медвишвили.