Под натиска на общественото мнение учителите надуват оценките на учениците в 5, 6 и 7 клас. Родителите остават с впечатлението, че децата им знаят повече, отколкото знаят в действителност.
Това коментира Асен Александров, председател на сдружението на директорите в средното образование у нас и директор на 51-во училище "Елисавета Багряна" в София, който участва в семинара на тема "Качественото образование чрез ефективна мотивация".
Липсата на доверие и съмнение в преценката на преподавателя са неизменна част от комуникацията родител - учител, и голяма тежест, смята той.
Оспорването на оценки от родителите е постоянно явление, а изкуственото завишаване проличава от резултатите на изпитите след 7 клас, посочи директорът на 51-во училище в София.
Трябва да се промени мнението на обществото към учителя, убеден е Александров. Той каза, че учителите често стават обект на нападки и чести проверки, но няма механизъм, с който да се защитят.Като пропуск в законодателството определя липсата на разписани задължения на родителите към училищата, в които се обучават децата им.
По думите му досега са регламентирани само правата им, но няма предвидени санкции и никой не може да ги принуди да посещават родителските срещи, например.
Над 160-те участници от цялата страна са били анкетирани и до четвъртък ще се обобщят предложенията за промени в законодателството, свързани със средното образование, коментира Асен Александров.
Според него училищата трябва да имат по-голяма автономност.
Чуйте повече от разговора на Даниела Стойнова с Асен Александров: