Кметът на Ямбол Валентин Ревански предприема преструктуриране на общинска администрация с цел намаляване на разходите на общинския бюджет, информираха от общинския пресцентър.
Ако новата структура бъде одобрена от Общински съвет Ямбол на предстоящата сесия на 28 май, общата численост на администрацията ще бъде съкратена с 30 щатни бройки - от 181 на 151 служители.
Очакваният ефект е близо 300 000 лв. по-малко разходи, спестени от заплати и осигуровки. Подобна мащабна реформа, свързана с оптимизирането на дирекции, отдели и сектори не е предприемана повече от 12 години в Община Ямбол.
Предложението за оптимизиране на числеността на администрацията е продиктувано от няколко обективни обстоятелства.
На първо място, реалният брой заети служители в общинска администрация е приблизително равен на този, които се предлага. На следващо място, във връзка с въведеното извънредно положение в РБ и предвидените в Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с Решение на Народното събрание от 13 март 2020 г. и за преодоляване на последиците (загл. доп. - ДВ, бр. 44 от 2020 г., в сила от 14.05.2020 г.), в сила от 13.03.2020 г., при задължителното ползване на отпуски от общинските служители, е установено, че функциите на администрацията могат да бъдат изпълнявани в срок и в съответствие с нормативните изисквания и с по-малък брой служители.
Не на последно място съгласно чл.2, ал.6 от Закона за администрацията, администрацията следва да планира и изпълнява дейността си по начин, който води до постигане на висок обществен резултат при възможно най-икономично използване на ресурсите.
Предвид спецификата на задълженията, на пряко подчинение на кмета на Община Ямбол ще бъдат:
- секретарят на Местната комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетни и непълнолетни и двама инспектори;
- експерт по Отбранително-мобилизационна подготовка;
- вътрешен одит;
- финансов контрольор.
В Обща администрация се създава нова дирекция „Култура, връзки с обществеността и туризъм". Дирекция „Правни дейности" и дирекция „Административно обслужване и логистика" се преобразуват в самостоятелни отдели - отдел „Правни дейности" и отдел „Административно обслужване и логистика". Сектор „Бюджет", сектор „Човешки ресурси" и отдел „Бюджетно счетоводство" се обединяват в отдел „Бюджет, човешки ресурси и бюджетно счетоводство". В Общата администрация продължава да функционира сектор „Подпомагане и осигуряване работата на Общински съвет".
В Специализирана администрация се запазват дирекция „Устройство на територията и строителството", дирекция „Общинска собственост и икономически дейности" и дирекция „Сигурност, превенция и опазване на обществения ред". Дирекция „Местни приходи" се преименува на „Местни приходи и център за административни услуги (ЦАУ)". Дирекция „Стратегии и програми", дирекция „Хуманитарни дейности" и дирекция „Регистрация и гражданско състояние" се трансформират в самостоятелни отдели – отдел „Европейско финансиране и програми", отдел „Хуманитарни дейности" и отдел „Регистрация и гражданско състояние".
Според кмета на Община Ямбол Валентин Ревански внесеното предложение ще доведе до по-голяма оперативност и координация при изпълнение на възложените към служителите задачи.
Областният управител на Ямбол Николай Костадинов издаде Заповед за подготовка и функциониране на институциите при зимни условия. До края на октомври общините и ключови институции в областта трябва да завършат подготовката на техника, персонал и..
За да почетат деня на Св. Димитър, на 26 октомври 2025 г. (неделя), в старозагорското село Лозен ще се проведат храмов празник и традиционен събор на селото. Организатори на събитието са Народно читалище „Светлина – 1919 г.“ и кметството на село Лозен с..
Приключват строително-ремонтните дейности в обсега на кръстовището на бул. „Цар Симеон Велики“ и ул. „Хан Тервел“ в Стара Загора и от сряда - 22 октомври, се възстановява маршрутът на движение на 4 автобусни линии от градския транспорт. Към своите..
Община Болярово стартира изпълнението на мащабен проект за реконструкция и рехабилитация на водопроводната мрежа в град Болярово и село Попово, финансиран чрез Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР) по линия на Стратегическия..
Избрана е фирма изпълнител, която ще извърши ремонта на приемното здание на жп гарата в Нова Загора, след протестите на жителите. Това съобщи за Радио Стара Загора Кремена Петрова, която преди 4 години поде битката за запазване на сградата на гарата...
Дарителска кампания в подкрепа на деца, преживели насилие, обявиха от фондация „Мисия Криле“. Стремежът е да се съберат средства за 20 деца , които в рамките на следващата година да посещават различни курсове и спортни клубове, обясни Диана..
С решения на Общинския съвет при пълно мнозинство и единодушие Община Павел баня има своите нови почетни граждани. Това са световният и двукратен параолимпийски шампион Ружди Ружди и треньорът му Радостин Тодоров. Двамата са удостоени със званието..
Европейският цифров иновационен хъб „Загоре“ (ЕЦИХ) участва в създаването на българско технологично решение, което ще бъде между три и четири пъти по-евтино от съществуващите чуждестранни аналози. Разработката на п ресетър - устройство за прецизно..
Пейки и съдове за смет се подменят от Звено „Организация на движението и аварийна поддръжка" (ОДАП) при Община Стара Загора. Целта е комфортното пребиваване на гражданите в обществените пространства и възможност на минувачите да разполагат с..
91-годишна жена стана поредна жертва на телефонна измама. Сигналът за престъплението е подаден На 18.10.2025г., около 16:10 ч., в Първо РУ-Стара Загора, съобщиха от пресцентъра на ОДМВР. По данни на потърпевшата, след телефонно обаждане била..
Студио на Радио Стара Загора
Телефон на слушателя
тел. 042 616440
Email: efir@radio-sz.net
Нюзрум на Радио Стара Загора
тел./факс 042 604227
Email: rsz@radio-sz.net
Рекламен отдел
тел. 042 616431, 042 616432
Email: reklama@radio-sz.net