Автомобилната индустрия във времена на криза е остров на стабилност за българската икономика и работещите в сектора. Това заяви пред Радио Стара Загора/ БНР арх. Любомир Станиславов, изпълнителен директор на Автомобилния клъстер и на Българската работодателска асоциация "Иновативни технологии"/БРАИТ/. В началото на пандемията през март и април миналата година компаниите преживяха истински шок и освободиха работна ръка заради очаквания за спад в поръчките. Продажбите на нови коли се сринаха с над 80% през второто тримесечие на 2020 г. в световен мащаб. Последва обаче плавно възстановяване и през септември бяха назначени на работа много повече хора, отколкото бяха освободени по-рано през годината, поясни арх. Станиславов. По думите му много от големите автомобилни компании в България изживяха вероятно най – добрите месеци в своята история. А за това повлия и ефектът nearshoring (б.ред. Nearshoring - връщане на производството в страни, географски по-близо до клиента). Освен това, отложени заради пандемията проекти, вече се рестартират.
„Компоненти и елементи, поръчвани досега в Китай, започнаха да се поръчват на по - близки дестинации, а цената е напълно сравнима с тази в Китай. Нашата индустрия се възползва от тази ситуация“, поясни той.
Големите напразни надежди: Затворена страница ли VW за България
Като пряк участник в разговорите на високо ниво с най – големия работодател в Европа, арх. Любомир Станиславов заяви, че „тези преговори позиционираха страната като добра дестинация за автомобилен бизнес“. Нови инвеститори проявяват интерес към България, а заслуга за това имат преговорите с немския автомобилен гигант. Той припомни, че оригиналният проект на VW включваше изграждане на голям завод на 3 етапа, който да произвежда малки, а на по – късен етап и големи SUV коли. От немска страна обаче последваха алтернативни разговори с Турция с ново задание - за завод, в който да се сглобяват седаните - VW Passat и Skoda Superb.
„Тези автомобили са конвенционални и тяхното време постепенно отминава. Твърде вероятно е след едно или две поколения въобще да нямат наследници, тъй като пазарът постепенно се пренасочва изцяло в посока SUV модели“, каза още изп. директор на Автомобилния клъстер.
Арх. Станиславов е категоричен, че оригиналният конкурс беше спечелен от България, а VW не е затворена страница, като подчерта настъпилите промени в световната икономика и индустрия, засегнали и автомобилната компания.
„VW има да решава други проблеми, а не за още една производствена локация. Въпреки че, ако тогава бяха проявили последователност и бяха взели това решение, вероятно днес щяха да са в по - изгодна ситуация“, заключи по темата изп. директор на Автомобилния клъстер.
Над 67 000 работници и служители са заети в автомобилния сектор у нас, който според прогнозните данни ще надхвърли 6,5 млрд. евро оборот за 2020 година. Фирмите от бранша генерират 12% от БВП на страната.
Каква е визията на бизнес организацията БРАИТ за бъдещето на Старозагорския регион в контекста на амбициозната "Зелена сделка", чуйте от приложения звуков файл:
С помощта на нещо като масово гласуване, а не чрез авторитет или редакция ще се определя кое е истина и кое не в постовете във фейсбук, след като стана ясно, че компанията майка на фейсбук – Мета прекратява програмата си за проверка на фактите от..
Новината за прекратяване на преговорите за съставяне на правителство между ГЕРБ-СДС и „Демократична България“ не е изненадваща, но не бива да бъде драматизирана. Очевидно политиците продължават с процеса на осъзнаване, че е необходима сериозна..
През тази година УНИЦЕФ България ще работи за изграждане на система за наблюдение и оценка на качеството в образованието и грижата в ранна детска възраст в страната. Това е проект възложен от Европейската комисия и цели да подкрепи Министерството..
Настъпващата индустриална криза в Западна Европа, несигурността и военните конфликти, цената на електроенергията и работната ръка, са основните предизвикателства през 2024 година за Прогрес АД – Стара Загора . Компанията е специализирана в..
Неслучилата се ротация в управлението и опорочените избори са сред събитията белязали изминаващата политическа година в страната, коментира в ефира на Радио Стара Загора политологът и журналист Ивайло Илиев. По думите му се увеличава и..
Бави се процесът на водене на преговори, за да се запази статуквото в съдебната власт, конкретно в прокуратурата, както и в българския политически живот. Това е което виждам в действията на ПП ГЕРБ, коментира в ефира на радио Стара Загора..
Владимир Русев е планинар и хижар от дълги години. След като бе такъв в хижите "Мазалат", "Триглав", "Българка" от година е на хижа "Бузлуджа" (малка). Преди Коледните празници и Нова година той говори за Радио Стара Загора относно някой правила в..
Повече от 350 сигнала, изпратени до обществения посредник на Стара Загора са били обработени през изминаващата година, каза по радио Стара Загора омбудсманът Иванка Сотирова. В разговор в предаването "Репортер" с водещ Дарина Колева тя описа..
1% е шансът разговорите на ГЕРБ-СДС с поканените от тях "Демократична България", "Има такъв народ" и БСП да са успешни и да доведат до създаване на редовно правителство с първия проучвателен мандат. Това коментира в ефира на Радио Стара Загора..
Тодор Гондов е директор на Историческия музей в град Царево. Той ни запознава с някой интересни традиции, свързани с празнуването на Никулден в Странджа и района на град Царево. На празника Никулден се освещават лодките и инвентара на хората, които..
Студио на Радио Стара Загора
Телефон на слушателя
тел. 042 616440
Email: efir@radio-sz.net
Нюзрум на Радио Стара Загора
тел./факс 042 604227
Email: rsz@radio-sz.net
Рекламен отдел
тел. 042 616431, 042 616432
Email: reklama@radio-sz.net