Подобна катастрофа имаше през 2011-та година на АМ „Тракия“. Тогава автобус по линията „София – Бургас“ също самокатастрофира, преобърна се и се запали. В него пътуваха 26-ма души. Шестима не оцеляха.
В спасител за останалите се превърна един обикновен човек, който в същия момент шофирал по аутобана след автобуса.
Когато катастрофата се случва, 26-годишният тогава Стефан Стойчев спира колата, взема пожарогасител и се качва в автобуса. На помощ на Стефан се притичат и други пътуващи. Така са спасени животи.
Но катастрофата на АМ „Струма“ е различна, казва Стефан, защото обстоятелствата са други. „Малшанс е, че в момента на катастрофата на АМ „Струма“ не е имало други пътуващи“, казва Стефан Стойчев. И обяснява, че първите минути са били от значение, след третата - четвъртата минута вече е можело да се разчита само на специализирана техника. „А това е магистрала, случва се в средата на магистралата – трябва време, за да дойдат пожарните“, казва Стефан. „Пламъците се разрастват много бързо – това са пердета, седалки, всичко е найлон, гориво… Ако в първите минути имаше хора, тогава изходът можеше да не е толкова ужасен, можеше да се спасят повече хора“, е мнението на Стефан.
Разликата между тази катастрофа и случилото се през 2011-та година, когато той се превърна в „Спасителя от магистрала „Тракия““, е в обстоятелствата – когато катастрофата с автобуса на магистрала „Тракия“ се случва, Стефан шофира непосредствено след преобърналата се машина. Действа светкавично- взема пожарогасител, влиза в рейса и успява да извади пътуващите.
„Просто решаваща е реакцията в първите минути, а на АМ „Струма“ не е имало никой“, обяснява Стефан.
Допълва, че от огромно значение в подобни моменти е и запазването на самообладание – защото подобни автобуси имат аварийни изходи, има чукчета, с които би могло да се разбие стъклото и да се спасят хората.
10 години след пътния инцидент на АМ „Тракия“, Стефан Стойчев не помни колко души е спасил, но помни имената на спасените. И до ден днешен се чува с тях, интересува се как са , как живеят.
„Животът им обаче се преобърна с краката нагоре след катастрофата“, казва Стефан и допълва, че си е мислел същото и за оцелелите на АМ „Струма“.
„Те са живи телом, но духом ?“ Много сили и време ще им трябва, за да го преодолеят и вероятно след случилото се повече няма да бъдат същите“, казва Стефан Стойчев.
10 години след катастрофата на Тракия, „Спасителят от Автомагистрала Тракия“ вече не сънува кошмари. Но инциденти като вчерашния го връщат в спомените и ги преживява отново.
Стефан Стойчев няма обяснение, защо в България се повтарят трагедии. Но счита, че войната по пътищата може да се избегне или поне да бъдат намалени жертвите. Стига да имаме култура на шофиране и да се спазват правилата. Защото всяко неспазване може да отнеме човешки животи.
1% е шансът разговорите на ГЕРБ-СДС с поканените от тях "Демократична България", "Има такъв народ" и БСП да са успешни и да доведат до създаване на редовно правителство с първия проучвателен мандат. Това коментира в ефира на Радио Стара Загора..
Тодор Гондов е директор на Историческия музей в град Царево. Той ни запознава с някой интересни традиции, свързани с празнуването на Никулден в Странджа и района на град Царево. На празника Никулден се освещават лодките и инвентара на хората, които..
В България над 70 000 двойки имат репродуктивни проблеми. В търсене на решението минават години, докато имат свое дете. За някои това така и не се случва. Други решават да задействат процедура по осиновяване. Личната история на една дама обаче я..
"Въглеродът представлява неметал от Периодичната система на елементите. Известен е още от Античността. Той е сред най-разпространените елементи във Вселената. Научните изследвания познават син, черен, зелен въглерод. Синият въглерод се складира в..
Декември е месецът, в който харчим най-много и вземаме много заеми. Черни петъци, кибер понеделници, имени дни, Коледа, Нова година, все изпитания за финансовата ни култура. Данните сочат, че през миналия декември българите аса изхарчили близо..
Светла Ангелова, сертифициран развъдчик с дългогодишен опит в отглеждането на френски булдози, разкри тревожни детайли за незаконната търговия с кучета в България. В интервю за Радио Стара Загора тя заявяви, че липсата на контрол и проследимост..
Минималната работна заплата да стане 1077 лв. настояват синдикати. До скоро този размер изглеждаше възможен заедно с увеличението на възнагражденията в държавния сектор. С наближаването на бюджет 2025 обаче нещата не изгледат никак сигурни...
Трудно е да се говори за разумен изход от парламентарната криза, защото партиите страдат от дефицит на разум. Това мнение изрази в предаването „60 минути повече политика“ по Радио Стара Загора специалистът по конституционно право доц. Борислав..
Руската федерация ще продължи да използва всякакви сили и средства за военна победа срещу Украйна, с която да наложи своите искания за завладяване на страната. Този комента за развитието на събитията на фронта 1000 дни след началото на..
Представители на технологичната компания ICT Strypes са в Стара Загора за серия от срещи с ръководството на Тракийския университет, училища и местната власт. В рамките на визитата се проучват възможностите за сътрудничество в областта на образованието..
Студио на Радио Стара Загора
Телефон на слушателя
тел. 042 616440
Email: efir@radio-sz.net
Нюзрум на Радио Стара Загора
тел./факс 042 604227
Email: rsz@radio-sz.net
Рекламен отдел
тел. 042 616431, 042 616432
Email: reklama@radio-sz.net