Невинаги намалената стока е най-изгодна за клиентите. Това предупреди в навечерието на Великденските празници Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“. Тя препоръча потребителите да сравняват цените на продуктите в различни търговски обекти и да не пазаруват емоционално.
"Ако един търговец е намалил цената на дадена стока, тя пак може като крайна цена да бъде по-висока от тази, която предлага друг търговец", поясни тя.
С наближаването на Великденските празници започват да се появяват характерни за тези дни изделия – козунаци, предварително боядисани яйца, тематични шоколадови фигурки. Макар да се предлагат за първи път тази година, етикетите им вече са цветни, с отстъпки средно от 15-20%.
Съвсем резонно можем да се запитаме дали тези намаления са реални или фиктивни, предупреждават от онлайн платформата.
„Ключовата дума при пазаруването за празниците е „промоции“. Въпросът обаче е дали стоката изобщо някога е била продавана известен период от време на редовна цена или е пусната за първи път и търговецът е решил да постави една стара цена, която никога не е била прилагана в неговия обект, да посочи привлекателен процент намаление и новата цена, която може да се окаже, че не е чак толкова изгодна при съпоставка с налични предложения на други места“, коментира основателят на проекта Габриела Руменова.
Експертът отбеляза, че в световен мащаб промоциите са един от инструментите на специалистите по интегрирани маркетингови комуникации за въвеждане и утвърждаване на нова марка, продукт, услуга. „Идеята е хората за бъдат запознати, привлечени и подтикнати да закупят продукта с предимство пред останалите. За целта се включва и този метод – „промоции“, обясни тя, като подчерта, че в България терминът се прилага в по-широк смисъл. „В резултат на дългогодишни търговски практики, за потребителите у нас той означава намаление, а в потребителското законодателство отговаря на описанието на „способите за продажба“. Именно затова ние считаме, че и при тези акции за отстъпки трябва да се спазват всички законови изисквания, които важат при кампаниите за намаления. Когато на този принцип се предлагат стоки и те са хранителни и бързо развалящи се, преди това трябва да са продавани на редовна цена поне 7 дни“, посочи Руменова.
Дали са истински намаленията трябва да може да установи Комисията за защита на потребителите, като изиска документи - кога стоката е пусната за продажба, на какви цени и как са се движели тези цени във времето. Потребителите обаче също е полезно да правят своите проучвания, защото дори намалението да е реално, няма гаранция, че това е най-ниската цена на пазара в момента за тази стока, подчерта тя. И добави, че дори след намалението, крайната цена може да е по-висока от тази, която ни предлага друг търговец в друг обект за същото нещо.
„Подобни стоки са с известна „добавена стойност“ от емоционална гледна точка, защото са предназначени да донесат радост, особено на по-малките. Въпреки това, да не се поддаваме на този маркетингов трик и да разгледаме дали тези същите или алтернативни на тях изделия не се предлагат на други места при по-изгодни условия. Също така – при избора ни да не бъде единствен критерий обявеното съобщение за намаление“, препоръча още Руменова.
За Цветница близо 80 порции риба бяха приготвени и раздадени от работниците и доброволците в социалната кухня към храма “Свети Паисий Хилендарски“ в старозагорския квартал „Зора“. Осветена порция получиха и хората, които се черкуваха в храма,..
Православният свят отбелязва един от големите християнски празници - Вход Господен в Ерусалим. Дни преди своята Кръстна смърт Исус Христос бил посрещнат тържествено в свещения град. Многолюдното множество го приветствало с палмови клони. Така е установена..
Всички православни храмове в Ямболската духовна околия ще бъдат отворени на „Цветница", но само в част от тях ще има празнични служби, заради липсата на достатъчно свещеници. В най- старата ямболска църква Св. Троица се организира благотворителен..
Подпомагането с 250 млн. лв. годишно на държавните „Мини Марица-изток“ с решение на Народното събрание вероятно няма да бъде одобрено от Европейската комисия, тъй като ще се приеме като непозволена държавна помощ. Това коментираха лидерът на..
Радослав Рибарски ще е водач на листата на ПП-ДБ в Стара Загора на предстоящите парламентарни избори на 9 юни. Това обявиха лидерите на „Продължаваме промяната“ Кирил Петков и Асен Василев преди срещата си с граждани в Стара Загора. Рибарски беше..
Драгомир Стойнев ще е водач на листата на БСП в Стара Загора за предстоящите парламентарни избори. Това стана ясно след днешното заседание на Националният съвет на БСП, на което бяха утвърдени листите за изборите за Европейски парламент и 50-то..
На Лазаровден стотици старозагорци и гости на града се насладиха на празнична програма, съчетала спорт, култура и изкуство. Дейностите започнаха още в 9.00 часа със спортни активности, включващи йога и за големи, и за малки, както и открити тренировки по..
Партия „Възраждане“ представи кандидатите си за 50-то Народно събрание от Ямбол. В листата са включени осем кандидати- петима мъже и три дами. Водач на листата е настоящият депутат от региона Никола Димитров, който за четвърти път се кандидатира за..
Почистване на язовир „Малко Шарково“ в крайграничната община Болярово организира Изпълнителната агенция по рибарство и аквакултури. В екоакцията ще се включат и клубове по спортен риболов, жители на село Малко Шарково и доброволци. Акцията ще започне в 9..
От Община Стара Загора информираме по спешност всички детски заведения – ясли, градини и училища, както и всички здравни специалисти за мерките, изисквани от РЗИ във връзка с регистрираните случаи на болестта коклюш. Т ова съобщи днес зам.-кметът на..
Студио на Радио Стара Загора
Телефон на слушателя
тел. 042 616440
Email: efir@radio-sz.net
Нюзрум на Радио Стара Загора
тел./факс 042 604227
Email: rsz@radio-sz.net
Рекламен отдел
тел. 042 616431, 042 616432
Email: reklama@radio-sz.net