Потребителското доверие по света се повишава

Потребителското доверие в САЩ се повиши през третото тримесечие, а позитивната тенденция се отрази глобално, въпреки че крайните потребители бяха по-оптимистични за оживление на трудовия пазар, отколкото за своите лични финанси.
Индия запази своята позиция като най-бързо развиващия се потребителски пазар, докато настроенията в Италия препращат в негативната песимистична посока, показва изследване на Nielsen Company.
Според същото изследване опасенията за развитието на икономиката и пазара на труда се разсейват в световен мащаб от второто тримесечие насам, с изключение на Северна Америка и Европа, където взимат връх притесненията от война и тероризъм.
Европейските страни обикновено остават най-песимистични с оглед на конфликтната ситуация в Украйна, забавящия се растеж и риска от дефлация в еврозоната. Великобритания и Германия обаче отчитат подобрение при индекса на потребителското доверие.
В индекса на Nielsen глобалното потребителско доверие нараства с 1 пункт през третото тримесечие до 98 пункта.
Той плавно се покачва от първото тримесечие на 2012-а г. насам, а последният резултат, близък до 100 точки, показва, че потребителските настроения са по-скоро оптимистични.
Потребителите на САЩ бяха сред най-оптимистично настроените в световен мащаб, с повишаващ се резултат при индекса от 4 пункта до 108 пункта, имайки предвид, че раздвижването на трудовия пазар продължава да набира скорост.
Потребителите в САЩ се чувстват далеч по-уверени спрямо предходните години на възстановяване, което се дължи на устойчивото възстановяване на пазара на труда, рефлектиращо в умерен ръст на работните заплати и спад на безработицата през 2014-а г., коментира Луис Кили, старши вицепрезидент на компанията "Нилсън".
Освен това, те са облагодетелствани от по-ниските цени на бензина и постепенно възстановяващия се жилищен пазар. В последните месеци станахме свидетели как все повече хора се връщат на пазара на труда, както и на значимия ръст при работните заплати в резултат на възстановяване на потреблението.
Австралия регистрира най-висок ръст в потребителското доверие спрямо предходното тримесечие, с повишение от 12 пункта, следвана от Словения с нарастване на индекса от 9 пункта и Тайланд с 8 пункта.
За разлика от тях обаче, Чили отчита най-голямо понижение на потребителското доверие с цели 7 пункта, следвана от Филипините с 5 пункта и 4 пункта за Италия и Украйна.
Изследването на Nielsen се провежда онлайн и обхваща повече от 30 000 потребители на 60 пазара.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ

Стагнация на потребителските разходи в САЩ през август

След четири поредни месеца на растеж, през август потребителските разходи в САЩ останаха без промяна спрямо юли, което е сигнал за известна предпазливост сред американските домакинства на фона на все още слабия растеж на водещата световна икономика. Личните доходи в САЩ, включващи доходи от заплата и от други източници, нараснаха очаквано..

публикувано на 30.09.16 в 15:59

По-добро от очакваното представяне на британската икономика в месеците преди Brexit

Икономиката на Великобритания се представи изненадващо добре преди референдума на 23-ти юни за бъдещето на страната във или извън ЕС, нараствайки през второто тримесечие с по-солидно от предишните оценки темпо и спрямо това в началото на годината, показва окончателна оценка на британската статистика ONS. Брутният вътрешен продукт на..

публикувано на 30.09.16 в 13:55

Спад на безработицата в България до близо 7-годишно дъно при нейна стабилизация в целия ЕС

Безработицата в 28-те страни - членки на Европейския съюз стабилизира през август за четвърти пореден месец в 7-годишно дъно от 8,6%, като в същото време безработицата в България отбеляза понижение до 7,7%, достигайки най-ниско ниво от октомври 2009-а година, показват последните данни на Евростат. Безработицата в ЕС остана през август на..

публикувано на 30.09.16 в 13:05

Ускоряване на инфлацията в еврозоната през септември до близо двугодишен връх от 0,4 на сто

Инфлацията в еврозоната се ускори през септември до най-високо ниво от близо две години насам, но все още остава далеч под целевото ниво на Европейската централна банка, показват предварителни данни на Евростат. Индексът на потребителски цени (CPI) в 19-те страни-членки на единния валутен блок се повиши очаквано през септември с 0,4% на..

публикувано на 30.09.16 в 12:27

Поредно понижение на производствените цени в България през август

Производствените цени в България се понижават през август спрямо месец по-рано и бележат пореден спад на годишна база, показват данни на Националния статистически институт. Общият индекс на цените на производител в България (PPI индекс) намалява с 0,3% спрямо юли, когато се понижиха с 0,2 на сто. Понижение на цените се наблюдава в добивната..

публикувано на 30.09.16 в 12:10