Заседанието на Комисията по транспорт се провали и беше разпуснато. Министърът на финансите Владислав Горанов не се яви на обсъждането, въпреки че беше в парламента.
На заседанието дойдоха министърът на транспорта Ивайло Московски и изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров, както и председателят на Комисията Гроздан Караджов, който изчака и обяви отмяна на заседанието поради неявяването на финансовия министър на заседанието:
Ще потърся съдействието на министър-председателя и на Цецка Цачева. Ако и те не могат да въдворят някого на заседание на комисия, легитимна в парламента, значи нещо се е сгрешило в държавната машина, заяви Караджов.
Докато тече пленарно заседание, не се провежда заседание на комисия, обясни министър Горанов, като включи парламентарния правилник.
Синдикатите не останаха доволни от ситуацията, а председателят на синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев заяви, че сценариите за бъдещето на БДЖ са лоши:
От вчера имаме блокирани сметки на БДЖ "Пътнически превози" заради заемите - това е шамарът вече. Може би ще остане в частност "Товарните превози", защото те се развиват, но не говоря за държавните.
Дали ще се стигне до приватизация, или фалит на БДЖ "Товарни превози", това вече е един от въпросите, които нямат отговор още, но с действията си по-скоро отиваме към фалит на държавното товарене, допълни Бунев.
По-късно в кулоарите на парламента Владислав Горанов обеща, че ще се търсят варианти за оздравяване на железниците:
Повече пари означава песимистичният им вариант. Според мен има много резерви в приватизирането на железопътния транспорт.
В транспортната комисия трябваше да бъде обсъдено и дали да поскъпне задължителната застраховка “Гражданска отговорност“ и от кога и с колко, както и дали тя да стане тригодишна или да се сключва както досега - всяка година. От Асоциацията на пострадалите при катастрофи направиха своите предложения към промените в Кодекса на застраховането.
Очаква се да има леко поскъпяване на застраховката “Гражданска отговорност“, но това се налага от изискванията, които поставя Европейската комисия за стабилност на застрахователните компании, поясни председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров и заяви, че ще настоява за възможност застраховките да се правят онлайн:
Вдигат се и лимитите на обезщетения - в България са само една пожелателна отправка. Това, което нас си притеснява, е забраната за сключване на застраховка "Гражданска отговорност" през интернет, но ще настояваме това да се промени. Ще настояваме да отпадне и ненужният стикер за застраховка “Гражданска отговорност“, който няма никакъв смисъл, тъй като той не удостоверява вече нищо.
Второто изискване на асоциацията е въвеждането на "Бонус-малос" системата, която дори не е включена в предлагания Застрахователен кодекс.
Това е система, която също действа в над 20 европейски държави. Тя стимулира изрядните водачи и санкционира пътните хулигани, като за тях цената е много по-скъпа. Трябва да се изгради информационен масив от МВР и Гаранционен фонд и застрахователите, което незнайно защо не се е случило толкоз години, допълни Тодоров.
В епизод 571 "Трамвай по желание" връща своята публика към вечния спомен за ненадминатия оперен бас Борис Христов, във връзка с навършването на 110 г. от..
В съботната вечер ще си припомним гласовете на Карло Бергонци и Рената Тебалди. La divina Renata я наричаха милионите фенове по света заради уникалните..
"Ситуацията действително е стигнала до момент, в който би трябвало да говорим за образованието като за един национален приоритет, решаването на проблемите..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg