През 1960-та Нана Мускури се мести в Париж, вече пее основно на френски, даже представя Люксембург в конкурса Евровизия. Две срещи с големи музиканти носят нови награди и нови хоризонти за нея - първата е с Мишел Льогран, който пише за нея няколко песни, включително "Шербургските чадъри" и, малко по-късно Куинси Джоунс, който продуцира неин албум на английски, а Хари Белфонте я кани на турне.
Тогава се появява темата за очилата на Нана Мускури, защото той поставя изискване тя да ги замени с лещи... но тя отказва и така очилата с плътни черни рамки си остават "нейна запазена марка".
През 1978 идва големия успех за певицата във Франция с албума „Le Jour où la colombe“. И сега ще слушаме Нана Мускури именно с една песен на френски, написана от един невероятен дует - Владимир Козма и текстописеца Пиер Деланое, наричан "папата на френската музика".
Песента се нарича „L'amour en heritage“ и у нас е известна и от сериала "Дъщерята на Мистрал". Ето я - Нана Мускури!
Луиза Селло е определяна от New York Concert Review като музикант със "завладяваща страст и спонтанно пеене, с брилянтна техника, отличен контрол на..
Соня Йончева и продуцентската ѝ компания SY11 Events организират "Опералия" в София през есента. Конкурсът "Опералия" за света на класическата музика е..
Дали и как изгнанието се отразява върху творчеството на известни композитори, които са преживели напускането на родината си? На този общ въпрос отговаря..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg