Близо 30 процента от жалбите до националния омбудсман са срещу дружествата-доставчици на обществени услуги, съобщи омбудсманът Мая Манолова. Тя уточни, че помирителното производство между потребители и търговци е неефективно поради доброволния му характер.
Най-големият брой от жалбите е свързан с топло и електроснабдяването, мобилните и ВиК операторите. През 2014-а година 36 % от помирителните производства са прекратени поради неявяване на търговеца, а само при 14 на сто е постигнато споразумение, посочи Мая Манолова.
Според нея, новият регламент на помирителното производство, чрез секторни помирителни комисии на Комисията за защита на потребителите, е по-добър, тъй като страните са улеснени чрез онлайн подаването на документи и чрез отпадане на задължението страните да присъстват на заседанието, както и чрез намаляване на сроковете за разрешаване на спорове.
Тя призова за отказ от лошите практики, промени в общите условия и правила на търговците, които са нечестни спрямо потребителите и за иницииране на законодателни промени.
Д-р Златина Каравълчева, византолог по образование и богослов по призвание, е вдъхновяващ комуникатор на християнството. Тя разкрива същността на вярата..
Преди точно 10 години се появи една от емблематичните концертни програми на българската джаз вокалистка Мирослава Кацарова, наречена CINEMA. Тя включваше..
"Да откриеш Софроний. Грешник, светец или екшън герой" е третата книга от авторската поредица на Искрен Красимиров, посветена на българските национални..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg