Министерството на транспорта откри процедурата за концесия на летище София. Срокът на концесията е 35 години, а от кандидатите се иска да предложат минимум 550 милиона лева еднократно плащане в началото и 5 процента от приходите на летището - годишна такса.
Минималните изисквания към участниците са да имат опит като оператор на поне едно международно летище с минимум 6 милиона пътници годишно, да имат опит при изграждането на летищна инфраструктура и да гарантират финансирането.
Концесионерът ще има задължение да реализира инвестиции за над 300 милиона лева за срок от 35 години. За целия период на концесията очакваните ползи за държавата са за над 1,2 милиарда лева, като предварителните анализи показват, че инвестициите на концесионера ще имат добра възвръщаемост.
Голямата сума от 550 милиона лева в началото е предвидена за погасяване на задълженията на БДЖ и за купуването на нови влакове. За да бъдат прехвърлени средствата към железниците, ще трябва съгласие от Брюксел, което транспортният министър Ивайло Московски се надява да получи до септември.
Какво е "съдебна реформа" в контекста на предстоящия избор на главен прокурор у нас, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Борис Митов ,..
С началото на Новата година Марк Зукърбърг, собственикът на Фейсбук, съобщи, че Meta – компанията майка на Facebook, прекратява програмата си за..
За протестите в Грузия, дори и на Коледа и Нова година, разказва от първо лице Темука Капанадзе, инженер, един от многото протестиращи в Тбилиси през..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg