Автогарите да бъдат разделени на три категории - предлага министърът на транспорта Ивайло Московски. До това решение се стигна, след като няколко месеца експерти от администрацията и представители на бранша обсъждаха различни варианти за нова система, която да гарантира качествени услуги за гражданите и превозвачите.
Новите изисквания няма да създадат допълнителни тежести за собствениците на автогари. Критериите за определяне на една автогара в трета категория са почти идентични с изискванията, на които трябва да отговарят автогарите в страната. Въвеждат се мерки за сигурност във всички категории автогари и се повишават изискванията за осигуряване на достъпност и удобства за хората с увреждания и намалена подвижност. Всички автогари трябва да имат безжичен интернет, интернет страница и телефон за връзка. За първа и втора категория са въведени допълнителни критерии, свързани с удобствата и комфорта на пътниците в самата автогара, осигурената охрана, както и езиците, на които се предоставя информацията по телефона и в интернет страницата. Автогарите първа и втора категория трябва да имат обучен персонал и в тях да се предоставя безплатна помощ на хора с увреждания. Въз основа на категоризацията ще се определят и цените на предоставените услуги. Към момента цените се формират свободно, независимо от големината на автогарата и предлаганите в нея услуги.
Какво е "съдебна реформа" в контекста на предстоящия избор на главен прокурор у нас, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Борис Митов ,..
С началото на Новата година Марк Зукърбърг, собственикът на Фейсбук, съобщи, че Meta – компанията майка на Facebook, прекратява програмата си за..
За протестите в Грузия, дори и на Коледа и Нова година, разказва от първо лице Темука Капанадзе, инженер, един от многото протестиращи в Тбилиси през..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg