„Една от тенденциите, които съществуват като управление на смисъл в съвременния пиар, е простотата на посланията и да бъдеш коректен към потребителите. В момента да не бъдеш коректен не е само морален проблем, този проблем става дори и икономически. Става все по-неизгодно да се лъже. Боравим обаче с идеята за полезната истина. Например една верига за бързо хранене може да не рекламира калорийните стойности на сандвичите си, но да прави информацията за това достъпна. Тоест този, който иска да разбере колко калории има в един сандвич, трябва да положи известни усилия за това“.
Вторият важен код за успешна комуникация според Александър Христов е познаването на потребителите. Така може да бъдат съставени послания, които да са подходящи за тях. Каналите, които използваме, стават и все по-дигитални. Това не променя същността на комуникацията, но променя динамиката и подходите, които използваме.
Трябва да говорим по-просто, смята още пиар специалистът. Една много разпространена заблуда в нашето общество е, че пиар-ът и рекламата формират нагласи. Те всъщност се плащат от някого. Той плаща за да постигне определени ефекти. И те са свързани обикновено с това да продава повече продукти, а не да променя обществени нагласи. Комуникаторите обаче носят огромна отговорност и е въпрос на личен избор как ще работиш.
Още акценти от разговора с Александър Христов чуйте в звуковия файл.
Неотдавна в Сливен се проведоха два граждански протеста срещу намаляването на територията на природния парк "Сините камъни". Организаторите изразиха..
Бабинден или т.нар. бабуване е традиция, свързана с почитането на възрастните жени, които са помагали при раждания в миналото. Тази обичана практика е..
Как да разбера този свят? 10 000 снежинки* се топят върху перваза – Из книгата с хайку и хайбун "Бели Петна" "Terra Култура" преминава в новата..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg