4
На първо място операта звучи много добре в Албърт хол. Защото, знаете - голям мащаб! „Делото Макропулос“ е добър пример за творба, която не се поставя често в Лондон и е прекрасно да може да се види в Албърт Хол. Но всъщност, операта идва и си отива. Преди няколко години тук е представена цялата тетралогия на Вагнер, в предишни сезони е имало още опери... Аз не мисля преднамерено да представяме повече опери на Промс. Просто може би в определени години ще правим опери, когато това изглежда подходящо.
Кое е най-хубавото нещо, което ще запомните от Глайндборн? Това са почти 15 години от живота Ви. Разкажете нещо и за Гас Кристи и прекрасната му съпруга (американското сопрано Даниел де Нийз) - новата Оудри Майлдмей, същата любовна история.
Вижте, имам толкова много щастливи спомени от Глайндборн. Всъщност тази сутрин говорих с тях, имах въпрос. Когато затворих телефона, помислих колко хубаво е, че мога да се обадя на всички колеги там. Мисля, че това важи за всеки, свързан с някакви организации. В крайна сметка най-важното са хората, които запомняш. Разбира се, ще запомня някои от постановките, с които много се гордея, но също така невероятната група хора, които са там. Споменахте Гас. Той застана начело на фестивала, а аз станах изпълнителен директор почти по едно и също време. Той е просто фантастичен, когато работиш с него. Също така съм свидетел как Даниел де Нийз направи дебют на сцената в Глайндборн и в крайна сметка дебютира като новата булка на „големия бос”. Тъй че съм видял малка част както от професионалната, така и от личната история на Глайндборн. Обичам да се връщам там като посетител. Това винаги ще остане за мен специално място.
Преди време доста се писа и говори за „Тристан и Изолда” от 2003 на немския режисьор Николаус Ленхоф, който почина миналото лято. Това беше първата опера на Вагнер, направена в Глайндборн, диригент беше Иржи Белохлавек, а през 2009 възстановката дирижира Владимир Юровски. Другото заглавие, съвсем ново за Глайндборн, за което съм чела, е „Били Бъд” - постановка от 2010 на британския режисьор Майкъл Грандидж и диригента Марк Елдър. Две опери, абсолютно нови за този фестивал.
Да, Вие споменахте две опери, които бяха много специални за мен тогава. Аз ще спомена още две: едната беше „Кралицата Фея” на Пърсел - малко луда постановка, но всъщност творба, която смятам за един от най-великите английски шедьоври. А другата беше миналата година - „Саул” на Хендел, режисирана от Бари Коски. Имах страхотния късмет последното ми лято да завърши с оратория, поставена от Бари. Това бе много важно за мен. Обичам ораториите на Хендел, а и това беше една от пиесите, пожънали най-голям успех по мое време.
На финала на разговора Дейвид Пикард заяви, че с поста директор на Би Би Си Промс е постигнал най-големите си амбиции и се наслаждава на това. Според него Би Би Си е: абсолютно удивителна организация. Една от причините, заради която ми е толкова приятно тук е, че имам невероятен екип. С мен работят чудесни хора, които поддържат всички инициативи около Промс. Имам подкрепата на Би Би Си 3 и решаващото - Тони Хол, генералният директор на Би Би Си, наистина е много загрижен за фестивала; за това, което правим; за нас. Имаме огромна подкрепа.
Подробности чуйте в интервюто, което излъчихме в „Неделен следобед” на 23 октомври.
Снимки в галерията: BBC Proms/Chris Christodoulou
С три концерта именити музиканти почитат годишнината от раждането на Лудвиг ван Бетховен , като откриването е тази вечер в Малката базилика на Филипопол в Пловдив. Поредицата от концерти носи името "БЕТОВЕН ФЕСТ ПЛОВДИВ" и е част от културния календар на Община Пловдив , в партньорство с Академията за музикално и танцово изкуство, Института..
Гергана Костадинова ще представи новия си албум "Мечтания" в неделя, 23 ноември от 20.00 ч. в Sofia Live Club. Вратите отварят в 19.00 часа. Албумът включва 11 авторски композиции, вдъхновени от любовта, природата и българския фолклор. Водещото в албума са неравноделните размери, преплетени в джазови хармонии. започва да свири..
На 9 ноември 2025 г. от този свят си отиде една от обичаните български оперни прими, покорила световните театрални сцени от Европа до Северна и Южна Америка, с изключение на Австралия, както самата тя се шегуваше – Стефка Евстатиева. Носителка е на награди от няколко престижни певчески конкурси: от конкурса "Чайковски" в Москва (1974); от..
"Музикални контрасти" за пиано и флейта ще звучат от Мартина Табакова и Гергана Иванова в зала "България" на 25 ноември, вторник, от 19.00 часа. “Неслучайно сме нарекли програмата "Музикални контрасти", тъй като от емблематичното за романтичната музика произведение на Цезар Франк, което е емблематично и за цигулковия репертоар, а сега е направено в..
Радиопремиера на албума на китарното дуо Антонио Форчоне и Дженк Ердоган с буквално заглавие "Разказвачите на истории". Най-важното: дуото е събрано тук, в София преди 7 години от Джаzz+ концерти, които продуцират настоящия им албум, издават го за физическо и цифрово разпространение в цял свят и вече е факт първият им концерт навън - в Дъблин (на..
В рубриката "Културен код" на Terra Култура гостува поетът Денис Олегов – носител на Националната награда за поезия "Владимир Башев" (2025) . В ефир..
В Историческия музей - Стрелча се откри мултимедийната инсталация "Поздравъ отъ Стрелча", посветена на стопанското и културно развитие на нашето село в..
В рубриката "Разговорът" темата е развитието на българските уеб проекти и основните тенденции, които оформят дигиталната среда у нас. Повод за разговора..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg