„Примирените вкусове“ – този израз на едноименна творба на Франсоа Купрен беше своеобразно звуково послание, мото на фестивала, който протече през октомври 2016 г. в рамките на 4 концерта. Примирените вкусове – това е, от една страна, намирането на най-малкото общо кратно между многодесетилетните спорове на тема автентичност на изпълнението. И има ли изобщо смисъл автентичното при една постоянно променяща се звукова, шумова, социална среда. Всеки от 4-те концерта разви различните звукови послания, отправени в първия концерт с 4 творби от Високия барок (Маршан, Купрен, Бах, Фробергер), изпълнени от Анжела Тошева. Духът на Купрен витаеше и в инструменталния мултимедиен спектакъл (Михаил Големинов, Владимир Гунев, Стоян Павлов). В друга плоскост, в която се разгърна звуковият лайтмотив на Сонограмите, беше един изблик на звуковото преизобилие – отприщване на радостта от създаването на необятни звукови обеми – строгият матов звук от бароковите творби отстъпи на блясъка на едно виртуозно чудо – младият французин Филип Ата. И накрая, като обобщаващ акт на пиеса – огледално връщане към началните теми: от високата класика към високия барок, от Моцарт до Бах с плавно преливане в изтънчената минималистична красота на Концерт за два клавира от Михаил Големинов.
Слушателите отново ще преживеят този красив и завладяващ сюжет, в който ще научат – от Анжела Тошева и Михаил Големинов – за проекта за следващото издание на „Сонограми“.
вторник, 2 май, 19.30 часа
Музика: Джакомо Пучини Либрето: Джузепе Джакоза и Луиджи Илика по драмата на Давид Беласко, основана на историята "Мадам Бътерфлай" от Джон Лутер Лонг от 1898 г. Премиера: 17 февруари 1904 в Миланската Скала. Същата година е играна в Бреша, през 1906 е третата "американска" версия, а през 1907 г. е представена и в Париж. Пучини открива сюжета за..
1 февруари 3.00 часа – Рейналдо Хан (1874-1947), Клавирен квинтет във фа диез минор. 3.31 часа – Теодор Дюбоа (1837-1924), Клавирен квартет. 4.02 часа – Габриел Форе (1845-1924), Клавирен квинтет № 1 в ре минор, оп. 89. Изпълняват: квартет "Класика" и Меган Милац (пиано). 4.35 часа – Теодор Дюбоа (1837-1924), Chant Pastoral (Пастирска песен)...
Росица Лазарова се ражда в семейство на доктори. Нейните корени са от София и Вардарска Македония. В рода си няма професионални изпълнители, но нейната любов към народната песен се поражда с любопитството на едно младо момиче, живеещо над репетиционната зала на Държавния ансамбъл за народни песни и танци "Филип Кутев" по това време. Увлечена в..
Ювал Рафаел, преживяла нападението на "Хамас" от 7 октомври 2023 г., е избрана да представи Израел на тазгодишния песенен конкурс "Евровизия" . Талантливата певица спечели шоуто за таланти "Следващата звезда" и ще участва от името на родината си през месец май в Базел, Швейцария. 24-годишната Рафаел оцелява по чудо на музикалния фестивал "Нова",..
След завръщането си от Германия преди няколко години, джаз пианистът, композитор и аранжор Константин Костов се налага като име и на българската музикална сцена с иновативни концертни и студийни проекти. Роден във Враца и завършил НУИ "Панайот Пипков" - гр. Плевен в класа по пиано на Елеонора Карамишева, по-късно учи джаз пиано при проф. Юлия Ценова в..
Фондация за хуманитарни и социални изследвания – София (ФХСИ) излезе с новия брой 7 на Бюлетина "Антидемократичната пропаганда в България онлайн". Как..
Своята кариера на художник-карикатурист, а и на "пописващ" пародии и смешки Димитър Чорбаджийски-Чудомир разгръща първоначално най-пълно във в...
Влизайки в затъмнената зала на галерията, не знаем какво точно да очакваме, нито какво точно ще видим. Стените са покрити с найлони, а в залата сме..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg