Звездата от „Туин Пийкс“ Криста Бел пристига за първи път в България днес – по покана на радиофестивала „Аларма Пънк Джаз“, който чества 9 години от създаването си с концерта в „София Лайв Клуб“ довечера. Винаги през ноември „Аларма“ избира специален световен артист, с който да чества юбилея си, като през годините в тази роля са влизали новосадският композитор и саксофонист Борис Ковач, пост-джаз триото The Necks от Сидни, Австралия, ливанско-канадското авангардно дуо Jerusalem In My Heart и други творци от най-висок ранг.
Криста Бел, „музата на Дейвид Линч“, позната напоследък и като „специален агент Тами Престън“ от „Туин Пийкс“, идва с квартета си, за да представи песните от новия си албум We Dissolve заедно с Крисофър Смарт – бас, визуализации, съавтор на песните в албума, Джейсън Олтмън – барабани и Коул Хенсън – китари.
Албумът We Dissolve („Ние се разтваряме“) е записван в Бристъл, Великобритания, а продуцент е носителят на наградата „Мъркюри“ Джон Париш, с чието свързваме не една и две важни продукции – все на музиканти от калибъра на „Голдфрап“, Трейси Чапмън, Рокиа Траоре и, разбира се, Пи Джей Харви. Да кажем, че We Dissolve е поп албум с елементи на соул, рок и джаз, разбира се, е малко. В 10-те песни тук има и трип-хоп атмосфера, и инди/дарк-поезия, и онази особена (почти) филмова ефирна меланхолия, която с която свързваме музиката на Криста Бел от предишните й издания.
А ето какво разказва и самата тя за философията на заглавието на албума, а и на едноименната песен, в интервю за програма „Христо Ботев“:„Може би понякога, когато се приближиш до смъртта, изолацията и усещането за раздяла се разтварят и се приближаваш до истината на пълната свързаност. И това често ми минава през ума – разтварянето на това хиперсамосъзнание в едно колективно битие. Това за мен е много силно… Има я и по-поетичната идея – ние се разтваряме например в любовника си или в детето си, в някого, когото чувстваме толкова близък, че просто ставаме част от това същество. Все още с идентичността си, без да се разтваряме в човечеството като цяло, а в един човек, в който може би сме толкова дълбоко влюбени, че не знаем къде започваме ние и къде свършва другият. Има такова разтваряне в любовта и грижата, да си толкова свързан в чувствата си с друг човек, че това да е по-голямо от усещането ти за самия себе си. А има и третата физиологична идея, че се разтваряме след като ни погребат в земята. Това е друга тема, която ми е близка до сърцето. Другият ми бизнес е едно гробище за природосъобразни погребения в Сан Антонио. Ние не балсамираме и предлагаме само най-естествения начин да се върне човек в земята – тялото в пръстта, без токсини, ковчег или външен контейнер. Контейнерите са станали сега много популярни в Америка, за голямо съжаление на земята и на хората, които не чувстват връзка с телата на близките си, понеже те са натъпкани с отрови. Сякаш сме решили, че това е чуден начин да ги пратим в следващия им живот с този налуден ритуал да ги наливаме с отрови и да ги затваряме в токсични ковчези… Отклоних се. Бих искала телата просто да бъдат връщани в земята. И песента We Dissolve разказва за призрака на момиче, което общува с любимия си, дошъл да я посети на гробището. Тя се диви на любовта си и на усещането, че се разтваря в земята. Тя бавно се разтваря. Някой ден и той ще се разтвори и тогава ще се съберат отново“…
Билети от 37 лв. има все още в системата на EpayGo и на касите на EasyPay (но прогресивно намаляват). На входа на клуба преди концерта ще са по 40 лв. А програмата за вечерта е следната:
20.30 ч. – отваряне на вратите на „София Лайв Клуб“
21.00 ч. – отваряне на вратите на „София Лайв Клуб“ още по-широко и настоятелно с приканване на публиката
21.30 ч. – „Две Купета“ на сцената
22.30 ч. – Криста Бел и групата й на сцената
00.00 ч. и до зори – дарк-джаз/инди/трип-хоп/индъстриъл афтърпарти в бар „Габа“
Последната творба на Офенбах оживява отново на сцената на Метрополитън опера. След като придобива известност като оперетен композитор Жак Офенбах се насочва към сериозен сюжет. Основата, са три истории – едновременно дълбоки, зловещи и смешни, от романтичния немски писател Е.Т.А. Хофман, който става главен герой в тях. Всяка от историите разказва..
Повече от три (направо почти четири) години минаха, откакто излезе дебютният албум на живеещия между Амстердам и София перуански перкусионист и композитор Пиеро Епифания Осамбела Miles, los amigos , така че можем логично да наречем новото издание Psicodelia Afroperuana дългоочаквано. То е ЕР (тоест, кратък албум) от четири пиеси – първа част..
Концерта "Вишеградски традиции" ще представи Симфоничният оркестър на Българското национално радио. Двама словашки музиканти ще гостуват на Радиооркестъра. На диригентския пулт ще застане Растислав Щур, а сред солистите на вечерта ще бъде младата изпълнителка на блокфлейта Айна Марош. Началото ще даде българско произведение. С изпълнението на..
1 март Свири Симфоничният оркестър на Полското национално радио в Катовице с диригент Нестор Байона. 3.00 часа – Фредерик Шопен (1810-1849), Концерт за пиано № 1 в ми минор, оп. 11. Солист: Шимон Неринг (пиано). 3.42 часа – Ференц Лист (1811-1886), Сватбен марш из "Сън в лятна нощ" от Менделсон. 3.47 часа – Клод Дебюси (1862-1918), Делфийските танцьорки..
Операта е по едноименната пиеса на Жул Барбие и Мишел Каре, базирана върху приказки на Е. Т. А. Хофман Либрето: Жул Барбие Световна премиера (без действието "Жулиета"): 10 февруари 1881, "Опера Комик", Париж Първо изпълнение в България: 9 март 1922, София Място и време на действие - Нюрнберг, Германия; Венеция, Италия - началото на ХІХ век..
Изборите в Германия приключиха и те имат своите добри и лоши страни. Със сигурност от тук нататък това, което ще се случва в Германия, от която се очаква..
След определението на Конституционния съд за преизчисление в национален мащаб на резултатите от произведените на 27 октомври 2024 г. избори за народни..
Двудневна културна програма, посветена на народните обичаи – Кукеров ден и Сирни заговезни, организират в Поморие в първите дни на март. "От..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg