Министерството на образованието ще разпределя допълнителни пари за училищата по новосъздадения регионален коефициент. Той ще зависи от отдалечеността на учебното заведение от най-големите градове с население над 100 хиляди души, от общинския център и от големината на самата община.
Основно предизвикателство пред министерството е да привлича млади хора да работят в малките населени места, каза министър Вълчев:
Колкото по-малка и по-отдалечена е една община, толкова по-ниска е склонността на младите хора да работят и преподават в нея. В близката периферия на големите градове е по-лесно да се осигури системата с педагогически специалисти заради това, че те могат да живеят в града и да пътуват, но те могат да пътуват ежедневно на разумно разстояние - 20, 30, 40 километра.
Общините, които попадат в така наречените региони с целенасочено въздействие, ще получават при равни други условия повече средства:
В Северозападна България, Родопите, Странджа, Сакар и граничните райони - Брегово, Кула, почти всички общини във Видинска област, Ивайловград, Маджарово, Болярово.
Допълнително ще се финансират училищата и детските градини, в които има повече деца от уязвимите групи. Те ще могат да формират и маломерни паралелки.
От звуковия файл можете да чуете целия репортаж на Александра Михайлова.

Поредната стъпка, която МОН предприема, за да се справи с агресията сред учениците, е увеличаване на броя на училищните психолози и педагогически..
Още за сборника с разкази "Винилови души" през 2020 година Марин Бодаков пише: " Разказите на Цветозар Цаков ни обещават много причудливости. Техните..
Всяка трета събота от ноември традиционно в цяла Европа и у нас царува театърът. Тази година събитието е на 15 ноември в множество театрални пространства..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg