Сделки на стойност 4.12 милиарда долара от 79 компании бяха сключени на филмовия пазар по време на тазгодишния кинофестивал в Пекин. Това е с 49% повече спрямо миналата година и счупи рекорда на един от най-големите филмови фестивала в Азия. Събитието включваше няколко диалога на върха за киноиндустрията, 30 мероприятия с общо 220 регистрирани изложители от Китай и чужбина.
Филмите от конкурсната програма на фестивала също предизвикаха интереса на гилдията и публиката. Продукции за живота и борбите на обикновените хора бяха във фокуса на повечето номинираните филми на фестивала. В конкурсната програма бяха допуснати 15 филма от 659 кандидатури от 71 държави от региона и шестте континента. Това е с 55% повече от 2017 г. по данни на фестивалния комитет. Преобладаващите заглавия бяха драми и завладяха публиката с човешките истории на своите герои.
Наградата „Тиентан“ за най-добър филм получи грузинско-естонската драма „Страшна майка“, която донесе и на главната героиня отличието за най-добра актриса. Драмата разказва за 50-годишна домакиня и нейната страст към писането, въпреки липсата на подкрепа от семейството.
Друг акцент във фестивалната програма бяха „филмите на жени режисьори“, споменати от председателя на журито Уон Карвай на тазгодишните награди на Пекинския кинофестивал. Пет от 15-те номинирани заглавия разказват за силата на жените, а два от филмите са режисьорски дебюти на жени творци. Прочутият кинотворец подчерта, че иска повече хора да обърнат внимание на правата и интересите на жените, като повече жени режисьори използват филмите, за да разкажат своите истории.
Диана Иванова от Българската редакция на Радио Китай за чужбина и тази година проследи кинофестивала в китайската столица. Тя разказа в „Артефир“ за акцентите на тазгодишното издание и тенденциите, които очерта един от най-големите кинофестивала в Азия.
"И все пак, въпреки цялата многотия от възможни модуси на превода, отвъд препирните за чуждото и родното, предаването на стила на писателя, неизбежния отпечатък, който преводачът оставя в текста, и останалите добре познати ни ябълки на раздора в караниците около превода, като че ли все по-често се налага да си задаваме въпроса не дали един превод е..
"Ретроспекции към публичната комуникация" – проф. Минка Златева гостува в "Артефир", за да представи своята книга, посветена на приноса на Факултета по журналистика и масова комуникация в българското висше образование. "След 1989 година промяната в обществения живот наложи промяна и в образованието, и в дисциплините, които преподаваме във..
Как Еверест – връх първоначално обявен за невъзможен за изкачване, след това принизен до просто самоубийствен, се превръща във възможност, от която хиляди хора могат да се възползват? Отговорът на този въпрос търси американският журналист и писател Уил Кокръл в своята книга " Еверест ООД". Авторът прави над 120 интервюта с професионални..
Продуцентката и актриса Деси Тенекеджиева , режисьорът и съсценарист Бен Чарлз Едуардс , изпълнителният продуцент и актьор Гари Стреч и операторът Денис Мадeн – създателите на новия българо-британски филм "Дяволски игри" – са в студиото на "Артефир". Става ясно, че драматичният трилър, който днес тръгва по кината у нас, е вдъхновен от..
Драматичният театър "Любомир Кабакчиев" в Казанлък гостува на софийската публика с един от най-новите си спектакли – "Взрив" от Елизе Вилк. Постановката по пиесата на съвременната румънска драматуржка е дело на Бюрхан Керим, който е работил по превода на Лора Ненковска. "Модерна гимназия. Таблоидите биха казали, че това е гимназия за..
Неволята често се оказва най-добрият, макар и труден учител. Именно чрез нея изграждаме по-дълбоко разбиране за себе си, за околните и за важността на..
Продуцентката и актриса Деси Тенекеджиева , режисьорът и съсценарист Бен Чарлз Едуардс , изпълнителният продуцент и актьор Гари Стреч и операторът..
Какво е "соросоид" и наистина ли е застрашена демокрацията у нас и в Европа, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" доц. Георги Лозанов ,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg