Десислава Монева за изложбата: „Словосъчетанието „ленива проходимост“ се появява в програмен текст на Красимир Добрев и Свилен Стефанов, който те започват да пишат през 2012 г., озадачени и очевидно раздразнени от масовизирането на прерисуването или надрисуването на фото образи в живописта. Текстът, подозиращ много съвременни автори в „леснотия“ или дори в „мошеничество“, е завършен през 2018 г. и към неговата теза се присъединява и Красимир Карабаджаков.
Тези автори са пределно познати на ценителите на съвременното българско изкуство. Красимир Добрев и Красимир Карабаджаков идват от нашумялата през 90-те години група „Диско’95“ (включваща още имена като Кольо Карамфилов, Румен Жеков и Димитър Митовски). Историята на Свилен Стефанов ни отвежда към друга еманация на скандалната известност от 90-те – столичната група XXL, която май не се нуждае от специално представяне, особено след миналогодишната й ретроспектива в Националната галерия. Подобна симбиоза е изключително любопитна, доколкото е известно, че през 90-те отношението между тези групи можеше да се определи като подчертано хладно. Но вероятно можем да си обясним променените позиции и с появата на Красимир Добрев в изложбите на XXL след 2000-та година.
Изложбата в One Gallery съдържа ред парадокси, заложени в представените от тримата автори текстове, фотографии и живопис. Парадокси, защото текстът е само привидно манифестен. Бидейки преднамерено неистов, той едновременно желае да е модернистично „правдив“, но и самоотричащ се по силата на теоретичното си въжеиграчество над бездната на безумието. И тук, насред нелюбезното поле на шизофренията, двуликият Янус милостиво го затваря в обвивката на произведение с автономен код. И точно така би трябвало да се чете този квазиманифест – той сам е произведение, той е езикова игра, а не сбор от евентуално възможни прагматични предписания. Изложените произведения също са умишлено еклектични, доколкото авторите едновременно показват как в миналото са надрисували фотография, как и сега правят фотография или „разказват истории“ за фотографията със средствата на живописта. Или просто демонстрират „правоверна“, класическа, експресивна следа от четка, в противовес на всякакво прерисуване или надрисуване.“
В програмата на тазгодишната Киномания е включен филмът "И това е за тази Коледа" на режисьора Петър Вълчев, В него се разказва за възрастен мъж, който разбира, че ще посрещне Коледа сам. В навечерието на семейния празник той разбира, че с дъщеря си и нейното семейство няма да прекарат заедно. И решава да прекара деня на гроба на починалата..
В редакция "Хумор и сатира" обичаме да пътуваме и затова често пъти поглеждаме към далечни страни, та да знаем какво ни чака, ако вземем, та най-сетне хванем самолета нанякъде. Тази седмица погледнахме и към Япония, а какво видяхме можете да разберете в неделя веднага след новините в 18 часа, когато ви предлагаме да чуете: - Увод с песни от фестивала..
Оказва се, че много от читателите на Христо Мухтанов са очаквали третата му книга да е също с поезия. Изборът да пише и издаде поетичните си фрагменти в "Полюсът на живота" обаче е печеливш. Прозите на Мухтанов остават поетични, защото, както казва Валентин Дишев, "онова, което наричаме желание да се срещнеш със себе си, да се опознаеш, да..
Какво превръща медийните сензации в неразрешени загадки? Кое в действителност наричаме "феномен" и нужни ли са непременно отговори на всички въпроси? Едва ли ще прозвучи като изненада за някого, че колкото по-загадъчни и необясними са някои случаи или явления, толкова по-силно те провокират любопитството и желанието ни да се доберем до истината. Коя..
В пространството на джаз клуба In The Mood художникът Орлин Атанасов откри самостоятелна изложба с необичайно заглавие "Странни мисли по никое време". Работите са в техниката на асамблажа и колажа. Творецът съчетава разнообразни материали, които открива на битака, или които морето "връща" на брега "вече обработени", за да създаде своите творби...
От 10 до 15 декември ще се проведе Софийския международен литературен фестивал в НДК. Дария Карапеткова , координатор на събитието, запознава..
В рубриката "Темите на деня" екипът ни имаше удоволствието да разговаря с Теодора Нишков, известна още като Принц Датски, и доц. д-р Александър Нишков,..
"Безсъдбовност" е най-известният роман на унгарския писател от еврейски произход Имре Кертес. Това е първата книга от неговата трилогия за Холокоста,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg