„Ако си естествен и следваш себе си, то ти следваш своето сърце, а следваш ли него – ти следваш и своя път“, казва Силви Велев по повод изложбата си "Завръщане в Шангри Ла" в институт „Конфуций“ в София. Експозицията ни отвежда в един мистичен свят на несъществуващи природни форми и растения. Пейзажите на българския художник са издържани в стила на китайската живопис, но носят своя авторски неповторим отпечатък. Водещото в тях е въображението и желанието на автора да се слее с природата и преоткрие една друга страна от живота, част от загадките на Вселената.
Експозицията е един съвременен поглед към най-голямото направление в китайската пейзажна живопис „Шан – Шуей“ в превод - планина и вода. Авторът споделя, че в началото на творческия си път е бил силно повлиян от древните китайски художници, изучавал е техните картини, но никога не се е опитвал да ги копира като през годините е работил за изграждането на своя собствен творчески почерк. Картините му носят влиянието на даоизма и китайската калиграфия и показват не само стремежа към усъвършенстване на техниката, но и към осмисляне ролята на линията, разделяща и обединяваща Ин и Ян.
Силви Велев освен художник е и калиграф и преподавател по древното китайско бойно изкуство Тай Дзи. Създател е на школата по калиграфия „Небесен дракон“ в София. Китайското му име е Уей Си (伟 西). Изложбата му "Завръщане в Шангри Ла" ще продължи и през месец февруари в институт „Конфуций“ в столицата. Ето какво разказа той за създаването за своите картини и голямата си страст към китайската философия и култура.
На корицата е рядката пощенска картичка, на която са тримата – Толстой, Чехов и Горки. Те са във фокуса на изследването на проф. Людмил Димитров под заглавие "Драматургия на разотиването". Тримата писатели са известни и значими фигури в руската литература от края на XIX и началото на XX век и авторът разглежда отношенията им в творчески и личностен..
Последното премиерно заглавие в репертоара на Народния театър "Иван Вазов" е спектакълът на режисьора Тимофей Кулябин "Хеда Габлер" по едноименната пиеса на Хенрик Ибсен. В тази версия на Кулябин действащите лица са много повече, отколкото в прочутата пиеса на Ибсен. И това не са единствено хората, които главните герои срещат, не са и тези,..
Във Варна до 7 юли продължава Международното триенале "Духът на акварела" по проект на фондация "Международно акварелно общество – България" . От 8 юли в Пловдив започва и III Международен младежки фестивал на акварела. Селма Тодорова, художник и куратор, разказва в "Артефир" за двете събития. По думите на Тодорова в последните години..
В последното издание на литературния салон на "Хумор и сатира" четем "Хамлет". Не само защото има страници, които трябва да четем често, много, до полуда. Не само защото търсим онзи катарзис, който, както ни обещава Аристотел, проблясва някъде пред нас, след страха и съпреживяването. А защото това е "Хамлет" в два много различни, но същевременно..
Паметна плоча на основателя на " Щурците " Кирил Маричков беше открита на фасадата на дома му в София. Инициативата е на д-р Ваня Тагарева, зам.-председател на Столичния общински съвет, и на семейството на музиканта, което организира и официалната церемония. Проектант на паметната плоча е архитект Станислав Константинов. Фронтменът на "Щурците"..
Защо САЩ спират оръжейните доставки за Украйна и как това ще се отрази на войната там, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" проф. Тодор..
"Чорлав Петър" от Хайнрих Хофман излиза за първи път на български език в превод на Любомир Илиев. Детската класика се ражда като идея малко преди..
Онази, другата Америка – разговаряме в "Нашият ден" с актрисата Ванина Кондова за живота на един български артист в САЩ, как се промени страната на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg