Постановката е на младия режисьор Борис Кръстев по пиесата „Филоктет“ на Хайнер Мюлер.
„Вниманието ми попадна на този текст, първо, защото има своите корени в античността, която аз много харесвам – като драматургия, като изкуство. Второ, текстът е с изключително скъсена фабула, той е много сгъстен като драматургичен текст и върху него би могло да се догражда и експериментира, да се конструира една постановка в посоката на пиесите уроци, които Бертолт Брехт завещава. Изключително малко са, според мен, постановките, които изобщо се занимават с политическото като високо политическо – какво, как се случва, какви са механизмите. Тук най-много ме занимава темата за отхвърления, „забранения“ по някакъв начин човек, който е изключен от социума, обслужвайки някаква политическа цел в даден момент и опита той да бъде асимилиран след това от това политическо. Този контраст, тази съпротива на индивида спрямо властта, спрямо силния на деня, който може да си позволява да включва и да изключва някой друг, ме вълнува особено силно. Защото отхвърлени има постоянно и ако ние не сме тези, които отхвърлят, то много често сме тези, които гледат отстрани – както някои от гърците са правили, когато оставят Филоктет на брега. Може те да не са взели решението, но и не са направили нищо, с което да го променят – а това ми се струва зловещо.“
В представлението участват актьорите Иван Николов, Атанас Петков и Деян Жеков, сценографията е на Гергана Лазарова - Рънкъл, Яна Василева и Росица Грънчарова, а музиката – на Каролина Койнова.
Проектът е осъществен, с подкрепата на програма “Дебюти” на Националния фонд "Култура" и на Гьоте институт - София.
Спектакълът е с немски и английски субтитри.
Заради високите сметки за ток три от знаковите къщи музеи в Хасково – къщата музей "Кирковото училище", Паскалевата къща и Шишмановата къща, ще бъдат достъпни само след предварителна заявка . До решение за мярката се е стигнало след получаването на сметките за отопление за месец декември, които са били значително високи. Директорът на Регионалния..
Новата изложбата на Ангелика Радева носи името "Усещане за Барок". Художничката коментира, че барокът носи по-особен контакт с публиката. Изразява сложността на съществуването на човека, безграничността, многообразието и изменчивостта, които са валидни за всяко време. В галерията съвременният човек среща духа на барока. Не като естетика или..
В епизод 575 "Трамвай по желание" прави дълбок поклон пред една от най-значимите фигури на българската популярна музика. Легендата за краля на българската поп музика – Емил Димитров оживява в спектакъла на режисьора Николай Априлов – "Емил – Само един живот не е достатъчен". Във вълнуваща форма зрителите получават една история за живота на..
Директорът на най-посещавания музей в света - френския " Лувър ", Лоранс Де Кар обяви, че планира за достъп до картината на Леонардо да Винчи "Мона Лиза" да се заплаща допълнително. Таксата ще бъде добавена към стандартния вход за музея. В интервю за радио " France Inter " Де Кар подчерта, че не става въпрос за самостоятелен билет, а за..
" Бруталистът ", тричасовата драма на Брейди Корбет за отношението към брилянтен унгарски постмодерен архитект в САЩ след Втората световна война, взе наградата за най-добър филм на лондонските филмови критици . Филмът, в който участват Ейдриън Броуди, Фелисити Джоунс и Гай Пиърс , спечели голямата награда, но пропусна някои други, както..
Преди дни депутатът Румен Петков попита "Кой го интересува ДС?", т.е. 35 години по-късно има ли смисъл да говорим за отминали неща. За кои "отминали неща"..
Античният керамичен център край Павликени е едно от значимите археологически открития в България. Историята на неговото разкриване започва през 1971..
Тя е символ на установения морал и етикет, при това не само на държавно и политическо ниво, обвързана е със социални каузи от всякакъв вид. Винаги трябва..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg