Постановката е на младия режисьор Борис Кръстев по пиесата „Филоктет“ на Хайнер Мюлер.
„Вниманието ми попадна на този текст, първо, защото има своите корени в античността, която аз много харесвам – като драматургия, като изкуство. Второ, текстът е с изключително скъсена фабула, той е много сгъстен като драматургичен текст и върху него би могло да се догражда и експериментира, да се конструира една постановка в посоката на пиесите уроци, които Бертолт Брехт завещава. Изключително малко са, според мен, постановките, които изобщо се занимават с политическото като високо политическо – какво, как се случва, какви са механизмите. Тук най-много ме занимава темата за отхвърления, „забранения“ по някакъв начин човек, който е изключен от социума, обслужвайки някаква политическа цел в даден момент и опита той да бъде асимилиран след това от това политическо. Този контраст, тази съпротива на индивида спрямо властта, спрямо силния на деня, който може да си позволява да включва и да изключва някой друг, ме вълнува особено силно. Защото отхвърлени има постоянно и ако ние не сме тези, които отхвърлят, то много често сме тези, които гледат отстрани – както някои от гърците са правили, когато оставят Филоктет на брега. Може те да не са взели решението, но и не са направили нищо, с което да го променят – а това ми се струва зловещо.“
В представлението участват актьорите Иван Николов, Атанас Петков и Деян Жеков, сценографията е на Гергана Лазарова - Рънкъл, Яна Василева и Росица Грънчарова, а музиката – на Каролина Койнова.
Проектът е осъществен, с подкрепата на програма “Дебюти” на Националния фонд "Култура" и на Гьоте институт - София.
Спектакълът е с немски и английски субтитри.
Доц. д-р Владимир Златарски представя в "Артефир" документалното изследване на германския журналист Хералд Йенер, озаглавено "Вълче време. Германия и германците 1945 – 1955". По думите на доц. Златарски, който заедно с проф. Богдан Мирчев, е консултант на изданието, книгата представлява сериозно явление на нашия книжен пазар. "Това е..
Срещнахме ги в пълен състав на петото издание на чудесния фестивал "Хисарлъка Expirience", където, под една шатра накичена с красиви тениски, торбички и други неща, те, заедно със своите съмишленици и ментори, очакваха малки и големи да се потопят в чудния свят на древното източно изкуство оригами. "Те" са Лили Гогова, нейният съпруг Николай и двете..
В редакция "Хумор и сатира" следим какво става не само у нас, но най-вече по света, защото оттам може да падне нещо полезно, ценно или вкусно. За една възможност от далечна Япония ще разкажем в неделя веднага след новините в 18 часа, когато ще чуете: - Увод с песни от фестивала на хумористичната и сатиричната песен "Златният кос", изпети от Климент..
"Джордж Оруел – по следите на пророка" е книга на журналистката, преводачка и преподавателка Клери Костова - Балцер, която живее от години във Великобритания. Там тя е част от обществото на Оруел и предлага на българските читатели свое изследване на непознати факти от живота на писателя. "Когато завършва Итън, Оруел заминава в Бирма, където пет..
"Хроники от Ателието. 130 години Васил Захариев – творец, учител, изследовател" – изложбата е на Регионалния исторически музей София и се открива тази вечер (17 юли) в 18 часа. Васил Захариев е график, бил е ректор на Художествената академия, преподавател, интересувал се е от изкуството на Българското възраждане, а изложбата, която има дълъг живот..
Съвпаденията, случайностите и причините за неработещата съдебна система у нас коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" адв. Велислава..
"Джордж Оруел – по следите на пророка" е книга на журналистката, преводачка и преподавателка Клери Костова - Балцер, която живее от години във..
Възможно ли е Deep Fakes да доведат до колапс в общественото доверие в истината? Как Deep Fakes могат да се превърнат в "game changer" за политическите..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg