Хубен Черкелов, едно от емблематичните имена в съвременното изобразително изкуство, се представя може би с най-мащабната си досега изложба в София. В галерия „Оборище 5“, едно ново пространство за изложби и срещи, в една представителна огромна зала, са подредени негови произведения, сред които и няколко знаменателни негови творби с внушаващи размери – 3-3 метра“. „Миналото никога не е мъртво, то дори не е минало“ – този цитат от „Реквием за една светица“ на Уилям Фокнър художникът довежда най-близо до своята идея. Интерпретациите на символи от наши и чужди банкноти, монети, чекове е запазена марка на Хубен Черкелов. Дали Мърквичка или Иван Милев, или образи от американската валута, той размишлява върху връзката между политика, история и култура. Освен паричен знак за художника банкнотата е визуален код, сбор на символ знаци, средство за оценяване на изкуството като стойност. В изложбата виждаме реплики и към световни модни икони, към герои от комиксите, компютърните игри, към образа на Елвис Пресли или Бриджит Бардо. Отдава почит – чрез своята стилистика – към големи художници като Сезан и Джакомети. Хубен Черкелов определя себе си като постмодернист. Живее и работи в Ню Йорк и като един от участниците в прочутата на времето Група ХХL е личността, която е с много силно присъствие в съвременния контекст на изкуството. В своите ранни произведения –фотографии, филми, инсталации, той разглежда теми, свързани с периода на преход в най-новата ни история. Негови произведения са представяни в Музея на изкуството „Бронкс“, музея „Брогън“ във Флорида и на 54-то Венецианско биенале.
Филмът на Божидар Стоилков "Линии на времето: Българският модернизъм" предлага нов поглед към наследството на българския архитектурен модернизъм. Той е първата част от поредицата "Архитектурата преди и сега", създадена в сътрудничество с Клуб "Смисъл". В "Какво се случва" филма представят продуцентката му Силвия Куманова и архитект Веселин Алексиев..
Фотограф, разказвач на истории, който живее между България и САЩ. Репортерските ѝ интереси са насочени към истории за миграция, принудителна асимилация, равенство между половете и маргинализирани общности. "Аз съм българо-турски фотожурналист на свободна практика, базиран на Балканите (предимно в България) и Сан Франциско, Калифорния, казва..
"Вече усещахме, че стената се клати. Аз тогава карах такси в София, Москвич. Живеехме в гарсониерата на баща ми. И една пияна жена се качи в таксито и каза: "Тато падна". – така Васко Кръпката си спомня датата 10 ноември 1989 година – Казах: Другарко, много сте се напила! Не може да бъде! Не ѝ взех пари, прибрах се вкъщи и си пуснах "Свободна..
Предаването "Литературата. Начин на упортреба" е посветено този път на полската следвоенна поезия – поетите Чеслав Милош, Збигнев Херберт, Вислава Шимборска и Тадеуш Ружевич. Разказват повече преводачът Камен Рикев и д-р Кристиян Янев. Чеслав Милош (1911 – 2004), един от най-именитите полски писатели на ХХ век. Дебютира като поет в сп. "Alma Mater..
Журналистите от националната програма за култура и образование "Христо Ботев" на БНР раздадоха своите Златни будилници за 24-ти път. По традиция от 2002 година насам наградите "Златният будилник" се връчват на 1 ноември, но този път церемонията се състоя на друга знакова дата – 10 ноември. Лауреатите се избират чрез пряко гласуване от всички..
Журналистите от националната програма за култура и образование "Христо Ботев" на БНР раздадоха своите Златни будилници за 24-ти път. По традиция от 2002..
Днес се навършват 36 години от деня, в който Тодор Живков бе свален от власт – акт, който бележи началото на прехода към демокрация и свободата на..
Той е живо доказателство за това колко важна е приемствеността в образованието и науката. Някогашният медалист от международните олимпиади по биология д-р..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg