Какъв ли живот може да си представи едно дете, чийто родители са оперни певци? Такъв въпрос никога не си задава Стефка Минева. Въпреки забраната на баща си, тя тайно учи пеене с Пенка Гекова и след като той научава, тя заявява: „Аз ще стана оперна певица“. След това двамата често пеят на сцената, а бащата е много притеснен заради детето си. „Аз пък с младежката си самоувереност се обръщах към него и му казвах: Спокойно, всичко е добре“.
Майка ѝ Йовка Бунарджиева и баща ѝ Миньо Минев са сред основателите на Старозагорската опера. Като съвсем малка участва в „Лакме“ на Делиб. Иначе учи в обикновена гимназия. В Консерватория завършва класа на Сима Иванова. Като студентка пее Берта от „Севилският бръснар“ на Росини, а вместо майсторски клас е приета в операта в родния си град. „Димитър Димитров ме прослуша и каза, че най-голямото училище е сцената“. Отново Берта е първата ѝ роля. Следват Олга, трета дама от „Вълшебната флейта“, Сузуки от „Мадам Бътерфлай“ и най-после Амнерис от „Аида“ – роля, която ще бъде сред най-ярките в кариерата ѝ. Следва постановка на „Кармен“ направена за нея. Ролите идват една след друга – Леонора от „Фаворитката“ на Доницети, Азучена от „Трубадур“ и Фенена от „Набуко“ на Верди, Любаша от „Царска годеница“ на Римски-Корсаков, Мария от „Ивайло“ на Големинов, Циганката от „Янините девет братя“ на Пипков.
В Стара Загора остава шест сезона и след като замества като Азучена разболяла се певица в Софийската опера е поканена в Националната опера. Тук дълги години Стефка Минева е водещ мецосопран, като добавя към репертоара си Еболи от „Дон Карлос“, Мадалена от „Риголето“ на Верди, Изабела от „Италианката в Алжир“ на Росини, Марфа от „Хованщина“, Марина от „Борис Годунов“, Елена Безухова от „Война и мир“ на Прокофиев, Теодора-Сара от „Мария Десислава“ на Парашкев Хаджиев и така по нейни сметки до 120 различни роли. За жалост тефтерчето, в което майка ѝ записвала спектаклите и партньорите, изчезнало
След пенсионирането си Стефка Минева се завърна в родния си град, чийто „Почетен гражданин“ е от 1999 г. В момента е вокален консултант в Старозагорската опера.
В звуковия файл може да чуете емоционалния разказ на певицата за вълнуващите срещи по време на световната си кариера.
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
Три талантливи дами обединяват творческите си усилия, за да зарадват публиката с разнообразна програма. Надежда Цанова, Петромила Йакас и Вилиана Вълчева поставят музикален мост между България и Хърватска с концерт, озаглавен "Жените в музиката". "След първата професионална среща с Петромила решихме, че ще бъде интересно да се направи едно..
16 февруари Изпълнения на ансамбъл La Venexiana с Габриеле Паломба – теорба и диригент. 3.00 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Di far semper gioire (Винаги да радва хората) из "Мадригали и канцонети", книга девета от 1651. 3.03 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Ohimè dov’è il mio ben (Уви, къде ми е доброто) из Седма книга с мадригали от..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg