Сватбата на принц Чарлз и Даяна Спенсър през 1981 г. е грандиозно събитие както за Обединеното кралство, така и за целия свят.
Брачният обет се състои в катедралата „Св. Павел“ на 29 юли в Лондон. По улиците има над 600 000 души, дошли да видят от любопитство и благоговение принца и бъдещата принцеса.
Церемонията е пищна, приказна. Катедралата едва побира многолюдната тълпа от ликуващия народ, както и музикалните състави от три оркестъра, три хора и ансамбъл с фанфари.
Роклята на лейди Даяна е невиждано дотогава произведение на изкуството. Обсипана е с 10 000 перли и светещи пайети, а дългият седем метра шлейф следвал като сянка фината осанка на младата жена по червения килим.
Това събитие очевидно е вдъхновило канадския виртуоз, джаз пианист и легенда Оскар Питърсън да композира сюитата Кралска сватба (A Royal Wedding Suite).
Навярно този вълнуващ и тържествен момент от историята на Великобритания го подтиква да композира десет пиеси, изразяващи различните емоции и настроения от началото до края на тази церемония.
Сюитата съдържа десет части, излъчващи елегантност, радост, възторг, но и сантименталност.
Този изтънчен албум Оскар Питърсън записва в периода 15-25 април 1981 г. и посвещава на сватбата на века.
Някои от заглавията като „Лондон се подготвя“, „Кралският меден месец“, „Валсът на Лейди Ди“, „Нека пее светът“ и „Празната катедрала“ сами говорят за важните моменти от събитието, на които акцентира джаз пианистът и които превръща в музикални картини.
Оркестратор и диригент на пиесите е канадският композитор и тенор саксофонист Рик Уилкинс.
За слушателите, особено професионалните музиканти, които ще се заинтересуват кой е оркестърът (щрайх, биг бенд и ритъм секция ), съпровождащ Оскар Питърсън и изпълняващ сюитата, ще бъде разочарование да разберат, че това ще остане загадка, тъй като те са неназовани и необявени.
Но ако изключим важността на този факт и се оставим на удоволствието от чутото, бихме преживели едно истинско музикално приключение.
Слушайте "Музикална мрежа" на 21 ноември, четвъртък от 11.00 ч.
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
Три талантливи дами обединяват творческите си усилия, за да зарадват публиката с разнообразна програма. Надежда Цанова, Петромила Йакас и Вилиана Вълчева поставят музикален мост между България и Хърватска с концерт, озаглавен "Жените в музиката". "След първата професионална среща с Петромила решихме, че ще бъде интересно да се направи едно..
16 февруари Изпълнения на ансамбъл La Venexiana с Габриеле Паломба – теорба и диригент. 3.00 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Di far semper gioire (Винаги да радва хората) из "Мадригали и канцонети", книга девета от 1651. 3.03 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Ohimè dov’è il mio ben (Уви, къде ми е доброто) из Седма книга с мадригали от..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в..
Когато предишния път бях на остров Мавриций надлежно се сбогувах с него завинаги, защото смятах, че едва ли ще се върна в този отрязък от рая. Но..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg