За да водя по-добър живот, се нуждая от любов.
Тук – всеки ден от годината,
променяйки живота с един неин жест.
Там – разхождайки се с ръце по косите ѝ.
Навсякъде, знаейки, че любовта е споделеност,
че всеки от нас чувства любовта като безсмъртие.
Ще бъда там и навсякъде.
Тук, там и навсякъде.
Тези думи (в свободен превод) звучат в изпълнението на „Бийтълс“ и песента на Пол Макартни Here, There and Everywhere ("Тук, там и навсякъде"). Един от безспорните шедьоври от репертоара на „Бийтълс“ и музиката на ХХ век. Тази любовна балада се съдържа в албума Revolver. Към творческата инвенция на Макартни е добавено влияние от продукцията Pet Sounds на групата „Бийч бойс“ (Beach Boys) и по-специално, песента God Only Knows, „Единствено Господ знае“. На малко хора е известно, че по онова време основни конкуренти на „Бийтълс“ не са сънародниците им „Ролинг Стоунс“, а американските „Бийч бойс“. Днес, вслушвайки се в записите на двете формации, можем да доловим ясно взаимното и без съмнение – ползотворно влияние между тях.
Наред с изпълненията на Румяна Коцева, Клер Лафю, Джейкъб Колиър, Даниел Сийзър, Орлин Горанов, Дженис Джоплин в „Изпята поезия“ намира място и тежкият звук на „Лед Цепелин“ – баладата Rain Song, „Дъждовна песен“. Създадена е от китариста Джими Пейдж, текстът е на Робърт Плант. Оркестровият аранжимент е дело на басиста Джон Пол Джонс, когото чуваме и като изпълнител на Мелотрон. Повод за появата на Rain Song е разговор на Джордж Харисън с барабаниста на „Лед Цепелин“ Джон Бонъм. Джордж му казал: „Вашият проблем е, че никога не правите балади“. Джон Бонъм споделил казаното с Джими Пейдж, който реагирал: „Ще му дам аз една балада“! И прави Rain Song, като съзнателно включва в началото на песента и първите два акорда от песента на „Бийтълс“ Something, написана от Джордж Харисън..., приел това като комплимент от колега!
В навечерието на Възкресение Христово ви предлагаме вечер с кантатно-ораториална музика от Специалния ден на Еврорадио, посветен на Страстната седмица и Възкресение Христово: Концерт от Амстердам с участието на солисти, Смесения хор на Нидерландското радио и Кралския Концертгебау оркестър с диригент Тревър Пинък. В програмата звучи "Йоханес..
По покана на фондация "Вирул" и българския перкусионист Георги Попов в София пристигна Роландо Пеласио, един от най-талантливите кубински перкусионисти на своето поколение. Кубинският музикант, свирил с легендарни групи като Buena Vista Social Club, Afro-Cuban Allstars и Conjunto Chapotin, ще бъде водещ на тридневен уъркшоп по афро-кубински перкусии в..
Международният ден на джаза се отбелязва от ЮНЕСКО всяка година от 2012-а насам, а предложението за това е на легендарния джазмен Хърби Хенкок – посланик на ЮНЕСКО за междукултурен диалог и председател на Института за джаз "Телониъс Монк". Целта е да има ден, който да събира общности, формации, музиканти, школи, артисти, музикални историци и джаз..
1 май Свири Оркестърът на Минесота с диригент Осмо Венска. 3.00 часа – Дмитрий Шостакович (1906-1975), Камерна симфония в до минор, оп.110 а. 3.24 часа – Жозеф Болон дьо Сен-Жорж (ок.1745-1799), Концерт за цигулка в Ре мажор, оп. 3 № 1. Солистка: Карън Гомио (цигулка). 3.44 часа – Карлос Саймън (р. 1986), "Елегия: Плач от гроба". 3.50 часа – Густав..
"Смятам, че художникът е наблюдател на заобикалящия го свят, който се опитва да анализира онова, което вижда. А ако наблюдаваш нещо дълго време, започваш..
В навечерието на Възкресение Христово ви предлагаме вечер с кантатно-ораториална музика от Специалния ден на Еврорадио, посветен на Страстната седмица и..
"Какво е да не разбираш езика на училището?" – под този надслов основното училище "Христо Ботев" в свиленградското село Левка организира кръгла маса..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg