Марина Цветаева (1892-1941), неразгадана докрай и до днес, е не само гениална поетеса. Тя е автор и на проза и литературна критика. Нейният живот е завършено драматургично произведение, а жанрът му, уви, е трагедия. „Най-бедното място на земята“ компилира основните житейски и творчески събития, през които Цветаева преминава.
Ето как режисьорката на спектакъла Станислава Кирилова представя дебюта си в Радиотеатъра:
„Най-бедното място на земята е пространството на духовността и поезията. А от поезия „ се нуждаят само нещата, от които не се нуждае никой. Тя е най-бедното място на цялата земята. И тя е място свято“ – пише известната руска поетеса Марина Цветаева в отговор на развилнелия се брутален прагматизъм, страх и цинизъм, който властва в Съветския съюз.
„Най-бедното място на земята“ е спектакъл за извънредната, никому ненужна поетеса, която отдава живота си, за да остане вярна на принципите си. Извънредността, изключителността и несъвместимостта с ординерния живот на тази толкова ярка личност изпълва съзнанието с въпроси за същността на съществуването и неговото реално случване. Цветаева поставя много висока летва – морална, човешка и творческа – цел е абсолютът, досега с незримото, огромното, надтелесното. Целият живот на поетесата е безкрайна парадоксална история за невъзможното присъствие на твореца в един толкова материален и осезаем свят.“
Участват артистите: Георги Златарев, Станислава Коцева, Димитър Бисеров, Георги-Маноел Димитров Георги Богданов.
Музика – Христо Намлиев.
Режисьор – Станислава Кирилова.
Слушайте в „Радиотеатърът представя“ в неделя, 26 януари, от 16.00 ч.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg