4
Болничните заведения и лекарите, университетите и училищата, както и работодателите, са водещи в битката за доверието на студентите в България по време на кризата. Обучението трябва да бъде дистанционно, но да се доближава максимално до живия контакт между преподаватели и студенти. Бизнесът носи отговорност за защита на служителите и клиентите и ограничаване разпространението на Covid-19 в местните общности.
Това са част от резултатите от приключилото експресно изследване на Стопанския факултет на СУ "Св. Кл. Охридски", фондация Каузи и Junction Bulgaria. Организаторите реализират проучването, за да подпомогнат ръководствата на висшите училища и компаниите да отговорят максимално на нуждите и очакванията на младите хора за справяне с пандемията. То е проведено онлайн сред 160 български студенти в периода 3-16 април 2020 г. по методика на Edelman Trust Barometer 2020 за доверието по време на Covid-19.

Най-голямо доверие младите хора изразяват към болничните заведения и лекарите (80%), което напълно съвпада с резултатите от глобалното проучване на Edelman Trust Barometer (85%). За разлика от него обаче, българските студенти се доверяват повече на своя университет (66%) и работодател (67%), отколкото на международните здравни власти, вкл. Световна здравна организация (62%). На дъното на класацията, с декларирана липса на доверие са посочени медиите (44%) и гражданите на моята страна (23%).
По-добре подготвени от държавата за справяне с кризата са както работодателите (52%), така и висшите училища(49%). Тази констатация се изразява в категоричните очаквания към тях да предприемат действия за защита на служителите (94%) и клиентите (85%), както и за ограничаване на разпространението в общността (63%). Високо е одобрението към първите действия на работодателите и университетите в тази посока. Мнозинството студенти очакват въвеждане на дистанционното обучение (91%) и работата от вкъщи (87%), отменяне на несъществени събития (67% към 82%), както и засилена грижа за рисковите групи служители.
Редовна и съдържателна информация е необходима за поддържане на това доверие, но сме свидетели на пренасищане с всякакви аспекти на темата за коронавируса. За разлика от данните преди месец, днес младите хора предпочитат да получават новости от своя работодател веднъж седмично (35%). Предпочитан канал за информация остава най-близката до личен контакт видеоконферентна връзка (63%) или персонализирания е-мейл/бюлетин на компанията (60%). По своите предпочитания студентите си приличат с гражданите от другите 10 страни, включени в глобалното проучване. Те искат яснота за всичко – от това какви са задължителните указания за служителите за избягване на вируса в работна среда (62%) и по-общите препоръки за ограничаване разпространението му (55%), до това колко колеги са заразили вируса (52%) и как вирусът влияе върху търговската дейност на компанията (52%).
Марина Стефанова, ръководител на екипа на изследването и преподавател в Стопанския факултет СУ, разказва повече за проведеното изследване в звуковия файл.

Днес в рубриката "Мигранти с таланти" ви срещаме с Ву Нгуен . Той е роден във Виетнам, но когато е на 11 години, идва да живее в България със своето семейство. Първоначално учи в Бургас и София, а после заминава за САЩ. Там изучава много и разнообразни неща – бизнес, компютърни науки, живопис, журналистика. Днес Ву Нгуен работи в IT сферата, но..
Да създаваш телевизия – от красотата на остров Ливингстън до кошмарите на българската социална действителност – разговор в "Нашият ден" с журналистката от БНТ Мария Чернева . Разговорът започва със звукова картина от филма на Чернева за работата на учените на о. Ливингстън. Журналистката споделя за стремежа да покаже, а не да разкаже дадена..
На 21 ноември християнският свят чества един от 12-те господски празници – Въведение Богородично . За светото предание, свързано с първите стъпки на св. Богородица към Бога, за отбелязването на празника като Ден на християнското семейство в България – разказва Ана-Мария Кръстева , водеща на предаванията "Благовестието" и "Сътворението" по програма..
Наближава "Щедрият вторник" ( 2 декември ) – глобална инициатива, създадена в САЩ през 2012 г., която днес се реализира в над 100 страни по света. Идеята е да изградим свят, в който щедростта е част от ежедневието. От 2018 г. фондация BCause е официален партньор за България на световното движение GivingTuesday. Организацията популяризира..
Редакторът Василена Мирчева разказва в "Нашият ден" какво означaва WWOOFing . Това е програма за доброволчество в биоферми , известна като World Wide Opportunities on Organic Farms (Световни възможности в биоферми). Глобалното движение възниква още през 70-те години и предлага доброволчески труд в биоферми в замяна на храна и подслон с цел..
Шестото издание на Фестивала на авторския театър ФАТ ще се проведе от 21 до 23 ноември в Регионалния център за съвременни изкуства "Топлоцентрала"...
Наближава "Щедрият вторник" ( 2 декември ) – глобална инициатива, създадена в САЩ през 2012 г., която днес се реализира в над 100 страни по света. Идеята е..
Започва Деветото издание на Националния поетичен конкурс за млади автори "Непознати улици". До 30 ноември ученици от цялата страна могат да изпратят..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg