Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„Аларма“ с Анджелика Съмър – (радио)документално от Кьолн

БНР Новини
Снимка: Йоан Сугарев

Как изглежда (и звучи) Кьолн по време на и след пандемията, какво е политическо инди(за съжаление това все още трябва да се обяснява у нас), с какви стереотипи на Запад се сблъсква човек, избягал от България именно поради консерватизма и агресивните форми на дискриминация у нас, какво карат караконджулите в багажника на военните си джипки, накъде плуват малките рибки и дали това (като посока) има нещо общо с независимия културен сектор… 

Тези и много други теми екип Цветан Цветанов / Яна Пункина от „Аларма“ обсъжда заедно с Иван Стоянов / Анджелика Съмър / Питър Найтингейл. Петимата – едновременно в централното студио на програма „Христо Ботев“, в радиотеатралното Второ студио на БНР и в различни паркове, превозни средства, студентски общежития в Кьолн – разговарят още за предстоящото онлайн издание на „София Прайд“ (тази събота, 13 юни), където и Анджелика е ключов участник от разстояние – с премиера на новата версия на песента си Don’t Be A Homophone (двуезична и на укулеле, а не на пиано). 

Междувременно, тази сутрин Анджелика пусна още една песен по темата – О, как омъжил се бих!“ – лирична и незлоблива социална сатира с кучета и деца, танцуващи шаферки със страшни имена и много слънчево настроение.

Това предаване е своеобразно продължение на едно предишно издание на „Аларма“ от началото на годината, осъществено от Яна Пункина. А и то самото си има продължение – във втората част наАлармав понеделник (15 юни), където Анджелика, Иван и Питър, автори на първата българска песен за коронавируса, разказват за литературните си влияния – Кортасар, Павич и т.н., за квартета-квинтет The Strawberry Finns за други работи…




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Доайенът на японския джаз Масахико Сато за първи път в София

Фрий джаз концертът на годината – нещо невиждано за плахата и почти девствена за тази музика София (*на Акира Саката & Entasis в разгара на изтеклото вече лято) – вдъхнови екипа на "Аларма Пънк Джаз" през октомври да покани и друг от първопроходниците на японския авангарден джаз (от 60-те, че дори още от края на 50-те, та до днес!), а именно -..

публикувано на 26.09.24 в 20:52

Георги Ценов: Любовта към звука е първият фактор за това дали искаш да свириш на даден инструмент

Перкусионистът Георги Ценов е роден в София и започва музикалното си образование от ранна възраст. Завършва Националното музикално училище "Любомир Пипков" и печели множество международни награди, сред които трето място на "Млади виртуози" през 2006, второ място на Международния конкурс "Пендим" награда на публиката на Международния конкурс за ударни..

публикувано на 25.09.24 в 12:35

Полифоничното сътворение по време на фестивала Laus Polyphoniae

В предаването "Музика хисторика" ви пренасяме на фестивала за ранна музика Laus Polyphoniae в Антверпен , който тази година се състоя между 23 август и 1 септември. Както винаги сред участниците бяха едни от най-известните вокални и инструментални състави, изпълняващи музика от Средновековието, Ренесанса и Барока, в това число Cappella..

публикувано на 23.09.24 в 09:15
Ангел Антонов

Нова монография, посветена на Райна Кабаиванска, я определя като "Весталка на операта"

Предаването "Неделен следобед" чества Деня на българската независимост с почит към един от най-независимите и достойни хора на изкуството, родени в България. Празничното издание на 22 септември от 14 часа е изцяло посветено на легендарната, прочута в целия свят българска певица, на чаровната и харизматична жена, на недостижимата актриса, отдаден..

публикувано на 22.09.24 в 08:11

Карл Бьом: Дали чувам музиката? Та тя извира от мен…

На 28 август музикалният свят отбеляза 130 години от рождението на Карл Бьом – един от колосите на диригентското поприще на ХХ век. "Патриарх на хармонията" го наричаха, а съвременниците му шеговито, но и със страхопочитание произнасяха: "Да отдадем дължимото на Бьом Австрийски!" Самият маестро пък бе съвсем лаконичен: "От мига, в който проговорих,..

публикувано на 21.09.24 в 08:10