Някъде в обозримото бъдеще. Градска атмосфера. Дъждовете са ежедневие. Непрекъснато прелитат хеликоптери. Звук на автомобилна катастрофа, смесен с вой на сирени, писукане на медицински уреди и апаратура…
Радиопиесата „Миш-маш“ ни грабва още с началото, още с началните ремарки.
Авторът ѝ Станислав Лем, въпреки че по професия е лекар, става световноизвестен с романите си, преведени на 41 езика и издадени в общ тираж от 45 милиона екземпляра. Много от тях са илюстрирани от полския график, сценограф и илюстратор Даниел Мруз. Станислав Лем също рисува и рисунките му остроумно-минималистично изразяват онази неповторима комбинация на фантастика, философия и сатира, която постига писателския му талант. Лем успява да постигне удивително богатство на изображението и притежава страхотен нюх за намиране на характерното. Той е смешен до подивяване, сардоничен, объркващ, прозорлив според Ню Йорк Таймс.
Йосиф Шамли като адвокатът Харви, Иван Юруков като Ричард Джоунс и многобройните епизодични участия на Ана Пападопулу, Георги Къркеланов, Димитър Живков, Вяра Коларова и Любомир Младенов са гласовете зад дръзкия текст на това динамично-драматично аудио. Режисьорът и композитор Гаро Ашикян заедно с Живко Марев, Константин Райдовски и Димитър Василев от Второ студио на БНР превръщат клиничния миш-маш в радиофонично-парадоксален.
Ч.И.П.С. – Частен изследовател на паранормални събития е детска радиопиеса, която изследва побеждаването на страха и създаването на нови приятелства. Историята на пиесата ни среща с малкия паяк Ай, по време на поредния запис на неговото радиопредаване. Ай е частен изследовател на паранормални събития или Ч.И.П.С. Поредната паранормална случка отвежда..
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Италианският майстор на абстрактното изкуство Албино Пити, който вече близо десет години живее и работи в България, подготвя нова артистична изява със..
Гена Димитрова – една велика българка, напуснала ни през 2005 година, но оставила дълбока диря в сърцата на милиони почитатели на голямото изкуство в цял..
В Деня на Европа – какви са предизвикателствата, коментира в " Мрежата " по програма " Христо Ботев " Капка Тодорова , кореспондентка..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg