Премиерният спектакъл „Завръщане у дома“ е едно от събитията, с които Малък градски театър „Зад канала“ отбелязва тази година 30 години от своето създаване. Изборът на заглавието не е случаен – на същата сцена през 1991 година режисьорът Стоян Камбарев прави първата постановка по пиесата на Харолд Пинтър. Големият британски драматург идва в България специално за да види представлението и остава впечатлен от режисьорския прочит и от изпълнението на Руси Чанев в ролята на Лени.
Режисьор на новия спектакъл сега е Явор Гърдев.
„На тематично ниво пиесата е много адекватна на нашето време, защото тя изследва зоната на подлудяването по социални причини, ако мога така да кажа. Тя изследва тая лудост, този амок, до който в един момент се стига поради социална изолация, поради емоционална изолация – неща, които са много характерни за днешния ден и с които все повече и повече се срещаме“.
В актьорския състав са Владимир Пенев, Деян Донков, Емил Котев, Мак Маринов, Пенко Господинов и Каталин Старейшинска. Сценографията и костюмите са на Свила Величкова и Ванина Цандева, а музиката – на Калин Николов.
Премиерните представления можете да гледате на 5 и 6 октомври от 19 часа в Малък градски театър „Зад канала“.
Бургас става приказна сцена за 900 танцьори от 29 фолклорни клуба в страната. Поводът е Десетото юбилейно издание на Националния фолклорен фестивал на клубове за народни танци "Хоро край лазурния бряг – Бургас 2025". За своите 10 издания фестивалът се превръща в мост между поколенията, енергията на българския корен и съвременния дух на Бургас...
Болестта на нашето време навярно се крие в желанието ни да бъдем други и да се харесаме на околните. Това, разбира се, го доказва текст, писан през 1894 година, но все така актуален и днес. Пиесата “Колко е важно да бъдеш сериозен” от Оскар Уайлд, смятана от някои теоретици за неговото най-върховно постижение, е изпълнена за първи път през 1895..
Новата стихосбирка на Радослав Чичев е с чудесното заглавие "Лоно", което е есенцията на стихотворенията в книгата и сякаш ги събира в едно цяло. Така четенето ѝ се превръща в единен поток и ритъм, който увлича и въвлича в атмосферата на творбите. Чуваме тихия шепот на думите, които отзвучават вътре в нас, навлизаме в тази на пръв поглед умиротворена..
Създаване на съществен конфликт със завръзка и развръзка, оформяне на биография на герои и въплъщаване на живот в диалога между тях – на това учиха учениците в "Ателието по творческо писане за сцена" менторите им, писателите Захари Карабашлиев и Мария Касимова-Моасе. Тазгодишното 33-то издание на "Варненско лято" се реализира под мотото "Театрални..
Дали художественият превод е последният непревзет бастион от изкуствения интелект? Невена Панова, преводач от класически езици и секретар на Съюза на преводачите, казва, че при процеса на превод на литература и хуманитаристика използването на изкуствен интелект е недопустимо и дори алогично. "На ниво сериозни преводи в областта на античността..
Дали художественият превод е последният непревзет бастион от изкуствения интелект? Невена Панова, преводач от класически езици и секретар на Съюза на..
Разследването "Чичко Тревичко" на Антикорупционния фонд (АКФ) , коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Николай Стайков , разследващ..
Националният фестивал за деца и ученици се организира за втора година от Националния университетски център за творчество и иновации към Софийския..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg