В началото на срещата в „Изпята поезия“ на 15 ноември от 17 часа ще чуете прекрасно изпълнение на гостувалата в България американска певица Пати Остин. Тя представя оригинален, нов прочит на „Till There Was You“, („Докато те нямаше“ ако имаме предвид съдържанието на песенния текст). Според много хора по света това е песен на „Бийтълс“. И е вярно, но… донякъде. „Till There Was You” първоначално се появява като част от музикално-театралния спектакъл „Мюзикмен“, създаден през 1957 година за сцената на Бродуей. Автор е американският композитор Робърт Райнигер Мередит Уилсън. Поради големия успех, постановката „Мюзикмен“ пет години по-късно получава и филмова реализация. Успоредно с това се множат грамофонните издания с различни версии на една от водещите музикални теми в „Мюзикмен“ – песента „Till There Was You“. Тя стига и до Пол Маккартни, който решава да я включи в репертоара на „Бийтълс“ и става хит в техния втори албум („With the Beatles“).
„Till There Was You“ е единствената мелодия от мюзикъл на Бродуей, изпълнявана от „Бийтълс“. Тя е една от петте песни, с които през 1962 година „Четиримата от Ливърпул“ се явяват на прослушване във фирмата „Дека“, но компанията не проявява интерес към групата – почти фатална грешка на професионалистите от „Дека“, имайки предвид малко по-късно разразилата се лудост към „Бийтълс“. Подобен пропуск компанията не допуска втори път, когато пред шефовете на „Дека“ се явяват, за да бъдат прослушани „Ролинг Стоунс“...
След години съпругата на композитора Мередит Уилсън споделя, че сумите, дошли на името на Уилсън като авторски права, благодарение на изпълнението на „Бийтълс“ на песента „Till There Was You“ надхвърлят приходите от правата, получавани през годините от целия спектакъл „Мюзикмен“ и неговата филмова версия, колкото и странно днес да изглежда някому това.
От последните 30 години поне в 20 се случва голямо случване или, казано с други думи, глаголът "случвам (се)" преживяярки трансформации и доби огромна популярност, почти измествайки обичайните "правя, извършвам, организирам, създавам, преживявам" и т.н. Това правеше силно впечатление и на слушателите ни, които редовно се обаждаха и пишеха до..
Редовните ни слушатели навярно помнят нашата рубрика анкета "Моята любима дума" с два въпроса – "Коя е любимата ви дума" и "Как бихте продължили изречението "Българският език е...". За няколко сезона събрахме забележителна колекция от отговорите на много изявени в своята област, обичани и уважавани наши съвременници. Струва си да се връщаме към..
Последните 30 години обогатиха речника ни с доста нужни заемки, ненужни чуждици, някои нови думи, още повече нови значения и словосъчетания. Някои от тях останаха в активна употреба, други отлетяха в небитието. Има обаче една категория думи, които ние, както и живелите по нашите земи, познаваме и употребяваме не от години, не от десетилетия,..
Съвсем в началото на 30-те години ефирен живот на предаването "За думите" се роди идеята веднъж месечно да каня специален гост на предаването – човек с доказани постижения в полето на словото, но и с оригинална мисъл и ярко присъствие в обществения живот. Първият, към когото отправих покана без никакво колебание, беше изключителният писател,..
В продължение на няколко сезона предаването "За думите" се излъчваше всеки работен ден от седмицата с различна тематика и събеседници и в много кратък формат, който обаче позволяваше да кажем и чуем твърде важни неща без излишни предисловия. Така беше и на 13 октомври 1997 г., когато гост на понеделнишката ни коментарна рубрика "В капана на..
Георги Пенков-Джони не прилича на нищо друго в българската култура и същевременно е направил толкова много за нея, че е трудно делата му да бъдат..
В разговора с проф. Румен Кастелов акцентирахме върху многообразието, което предлага самата тема: новите стари автомобили, "придобивките" на века –..
Художникът Радослав Мъглов представя новите си творби в изложбата "Резервно око" в столичната галерия "Аросита". Кураторът Викенти Комитски споделя за..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg