Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Традиционен или дигитален PR – прилики, разлики, преимущества

Снимка: etienyanev.com

През последното десетилетие областта на връзките с обществеността претърпя сериозна еволюция, най-вече благодарение на ролята на социалните медии в общуването. Необятният информационен поток и връхлитащите интернет сензации, направиха брандовете много по-бдителни към мнението на своите потребители. 24-часовата свързаност се превърна едновременно в удобство и предизвикателство. Тези промени изкараха PR специалиста извън познатия сценарий и дадоха началото на една нова посока на развитие – дигитален PR.

Къде сме ние в дигиталното образование спрямо останалите европейски страни? Какви са най-важните точки, които трябва да се вземат предвид по пътя от традиционен към дигитален PR? Кой е комуникационният канал, от който информацията успява да достигне до динамичните хора?

Дигиталният PR е логичното и навременно продължение на традиционния PR. То е съпроводено и от много промени в медийния бранш. 

Днес (19 февруари) от 19 часа се провежда онлайн събитието "Дигитален PR и социални медии". Кирил Чобанов разговаря с PR и маркетинг специалиста и лектор на семинара Етиен Янев за приликите, разликите и преимуществата между традиционния и дигиталния PR.

"PR, или връзките с обществеността, много се промениха през последните години. В най-общия смисъл те продължават да търсят това, за което са създадени – да създават публичност за брандовете, да създават доверие и взаимоотношения с крайната аудитория. До преди десетина години PR специалистите по-скоро се фокусираха основно върху традиционните медии, докато работата на PR в момента е в дигиталното пространство. 

Това, в общи линии, е една нова професия, която изисква и някои допълнителни умения от дигиталния PR: да знае как да анализира интернет аудиторията си и да достига до нея, да създава ефективни виртуални контакти с журналисти и инфлуенсъри, да управлява умело своята дигитална следа и тази на компанията и т.н."

Чуйте повече в звуковия файл.

Етиен Янев е PR и маркетинг специалист. Стартирал е кариерата си в PR агенция, а към момента е част от глобалния комуникационен екип на международна технологична компания. Избран в глобалната талантска програма, където работи по проекти за игровизация и управление на потребителската пътека. Завършил е бакалавър по "връзки с обществеността" към Софийски университет "Св. Климент Охридски" и магистър по дигитален маркетинг и социални медии към Sheffield University. С допълнителна специализация в Cambridge University, HEC Paris и Franklin Covey. Преподава дигитален маркетинг на студенти в Руската президентска академия в Москва, както и на най-големия студентски кампус в света – RANEPA International.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Андрей Янкулов

Лица на висши държавни длъжности не би следвало да завеждат "дела шамари" срещу журналисти

Поредното "дело шамар" (SLAPP)* срещу журналисти – защо точно сега външният министър Калин Стоянов заведе граждански иск за клевета на стойност 65 000 лева срещу журналистите от BIRD.bg Атанас Чобанов  и Димитър Стоянов , по какво си приличат " делата шамари" със заплахите срещу магистрати и защо има постоянен двоен стандарт в прокуратурата  –..

публикувано на 20.04.24 в 08:45
Христофор Караджов

Христофор Караджов: Войните на Русия с Украйна и Иран с Израел са прокси войни

Израел и Иран в центъра на вниманието на света днес. Изместиха ли събитията в Близкия изток Украйна? Каква е връзката между САЩ, Русия и войната в Украйна с конфликта между Иран и Израел, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Христофор Караджов , преподавател по журналистика в Калифорнийския университет.   Връзката между Иран – Израел..

публикувано на 19.04.24 в 18:10

Маргарита Шурупова: Голям срам е, че не успяхме да спрем Путин навреме

Проектът "Очевидците на 24 февруари"  навършва две години през тази седмица.  Негов автор е руската журналистка Маргарита Шурупова , която избяга от Русия в България два месеца след началото на войната в Украйна, 2022. Тогава Маргарита започва да прави интервюта с руски и украински бежанци ,  пръснати из цяла Европа и САЩ. До този момент е..

публикувано на 19.04.24 в 16:00
Димитър Главчев и Румен Радев

Възможна ли е конституционна криза?

В рубриката на предаването "Законът и Темида" "Съвети на адвоката" д-р Орлин Колев, експерт по конституционно право, преподавател в ЮФ на СУ "Св. Кл. Охридски", член на Комисията за защита от дискриминация и дългогодишен консултант на предаването, отговаря на слушателски въпроси в предаването "Законът и Темида". Георги Слатински от София: Ако..

публикувано на 19.04.24 в 15:00

Как хора със зрителни нарушения могат да създават комикси?

В утрешния 20 април и вдругиден в Националното читалище на слепите "Луй Брайл 1928" ще се проведе творческа работилница, която обещава да събере зрящи и незрящи в интерактивна игра за създаване на комикси . Идеята зад събитието е да се изгради връзка между различни хора и да се предостави възможност за творческо изразяване. Проектът, наречен "Социално..

обновено на 19.04.24 в 14:21