Размер на шрифта
Българско национално радио © 2022 Всички права са запазени

Традиционен или дигитален PR – прилики, разлики, преимущества

Снимка: etienyanev.com

През последното десетилетие областта на връзките с обществеността претърпя сериозна еволюция, най-вече благодарение на ролята на социалните медии в общуването. Необятният информационен поток и връхлитащите интернет сензации, направиха брандовете много по-бдителни към мнението на своите потребители. 24-часовата свързаност се превърна едновременно в удобство и предизвикателство. Тези промени изкараха PR специалиста извън познатия сценарий и дадоха началото на една нова посока на развитие – дигитален PR.

Къде сме ние в дигиталното образование спрямо останалите европейски страни? Какви са най-важните точки, които трябва да се вземат предвид по пътя от традиционен към дигитален PR? Кой е комуникационният канал, от който информацията успява да достигне до динамичните хора?

Дигиталният PR е логичното и навременно продължение на традиционния PR. То е съпроводено и от много промени в медийния бранш. 

Днес (19 февруари) от 19 часа се провежда онлайн събитието "Дигитален PR и социални медии". Кирил Чобанов разговаря с PR и маркетинг специалиста и лектор на семинара Етиен Янев за приликите, разликите и преимуществата между традиционния и дигиталния PR.

"PR, или връзките с обществеността, много се промениха през последните години. В най-общия смисъл те продължават да търсят това, за което са създадени – да създават публичност за брандовете, да създават доверие и взаимоотношения с крайната аудитория. До преди десетина години PR специалистите по-скоро се фокусираха основно върху традиционните медии, докато работата на PR в момента е в дигиталното пространство. 

Това, в общи линии, е една нова професия, която изисква и някои допълнителни умения от дигиталния PR: да знае как да анализира интернет аудиторията си и да достига до нея, да създава ефективни виртуални контакти с журналисти и инфлуенсъри, да управлява умело своята дигитална следа и тази на компанията и т.н."

Чуйте повече в звуковия файл.

Етиен Янев е PR и маркетинг специалист. Стартирал е кариерата си в PR агенция, а към момента е част от глобалния комуникационен екип на международна технологична компания. Избран в глобалната талантска програма, където работи по проекти за игровизация и управление на потребителската пътека. Завършил е бакалавър по "връзки с обществеността" към Софийски университет "Св. Климент Охридски" и магистър по дигитален маркетинг и социални медии към Sheffield University. С допълнителна специализация в Cambridge University, HEC Paris и Franklin Covey. Преподава дигитален маркетинг на студенти в Руската президентска академия в Москва, както и на най-големия студентски кампус в света – RANEPA International.

БНР подкасти:

 
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Радиопредавател

Ремонт на предаватели на БНР на 8 декември

На 8 декември от 10.00 до 16.00 часа ще бъде извършен ремонт на предавателите на ултракъси вълни ВЕЛИКО ТЪРНОВО 4 на честота 96 MHz, излъчващ програма „Хоризонт“ и ВЕЛИКО ТЪРНОВО 5 на честота 99.6 MHz, излъчващ програма "Христо Ботев“. Възможни са прекъсвания на сигнала. Можете да слушате БНР през интернет сайта binar.bg програма „Хоризонт“ на честота..

публикувано на 08.12.22 в 06:00

До Созопол и пак натам

От Созопол и "О-солената риба" екипът на "И рибар съм, и ловец съм" се завърна леко травмиран и посърнал! Оказа се, че Градът на спасението може и… да те убие. Със спомени! Спомени за чироза, което се оказа пролетната суха скумрия.  Спомени за кюфтета и луканки от моруна! За калкан с кисело зеле!!! За гàросите, приготвяни от черния дроб на скумрията..

публикувано на 07.12.22 в 17:40

Мона Каушик: Индийците лесно приемат българския език

Мона Каушик е фолклорист, писател и университетски преподавател и е родена в Индия, но вече повече от 20 години живее постоянно в България.  Завършва висшето си образование по хиндиезична литература в Индия и след като специализира български език и литература в Софийския университет "Св. Климент Охридски", става и по настоящем е..

публикувано на 07.12.22 в 15:50
Александър Симидчиев

Нужно е цялостно преформулиране на стратегията за детско здравеопазване

На 6 декември 2022 г. на експертна среща в Народното събрание, организирана от депутати от "Демократична България“, бяха обсъдени стратегическите цели на проекта за Държавна детска болница и изискванията, които ще бъдат заложени в заданието за изграждането ѝ.  Без анализ на нуждите за следващите 30 години няма как да се направи качествено задание за..

публикувано на 07.12.22 в 13:35
Д-р Николай Шарков

Какви промени са нужни за стоматологичната грижа в България?

Около 160 хиляди деца у нас имат поставени силанти на първите си постоянни дъвкателни зъби за превенция срещу образуване на кариес, като част Националната програма за профилактика на оралните заболявания.  В "Нашият ден“ д-р Николай Шарков , председател на Българския зъболекарски съюз, избран през 2021 г. за ковчежник на Световната дентална..

публикувано на 07.12.22 в 12:10