Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Саша Гьотцел дирижира Софийската филхармония

Саша Гьотцел
Снимка: Özge Balkan

На пулта пред Софийската филхармония на 25 февруари застава нейният главен гост-диригент Саша Гьотцел. Това за него е втори сезон на този пост. През този сезон той е дирижирал още два концерта – на 24 септември представи творби на Густав Малер, а на 22 октомври – Рихард Щраус и Волфганг Амадеус Моцарт. До края на сезона ще дойде отново, за да предложи програма посветена на годишнината на Астор Пиацола.

За тази вечер (25 февруари) австрийският диригент е избрал концерта за пиано и оркестър №17 в сол мажор, KV453 на Моцарт със солист Сергей Редкин и Симфониета за камерен оркестър, оп. 23 на Александър Цемлински. Смее се, че поводът да събере двамата в една програма е годишнините от тяхното рождение, но съвсем сериозно обяснява, че ако Моцарт е познат, популярен и обичан от всички, то името на Цемлински е по-непознато, но ако не е бил той „съвременната виенска романтична музика нямаше да съществува. За мен той е липсващата връзка между романтиката от 19 в. И съвременната романтична музика“.

Още от разговора със Саша Гьотцел може да чуете в звуковия файл.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Глен Хюз идва с мегаспектакъла "Гласовете на рока със симфоничен оркестър"

A сега да станем! Шапки долу! Защото влиза един ритащ същински хард рок колос, класик. Казват, че жив класик бил онзи, дето като го срещнеш, си викаш: "Божичко, тоя още ли е жив!". Да, жив е гигантозавърът, гордо носи името Глен Хюз . Голям приятел на България и герой, който си сверява часовника с миналото в името на бъдещето. А той още го има...

публикувано на 17.02.25 в 12:53

Излезе нова книга с непознати писма от Париж на младия Любомир Пипков

В понеделник, 17 февруари, от 18 часа в концертната зала на Националната музикална академия в София ще се състои официалното представяне на наскоро издадената книга с новооткрити писма на Любомир Пипков до неговите родители от Париж. Писмата датират от края на 20-те и началото на 30-те години на ХХ век, когато големият български композитор е живял,..

публикувано на 17.02.25 в 07:50

"Залезът на боговете" в Брюксел – триумфален финал на Вагнеровата тетралогия в "Ла Моне"

С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...

публикувано на 16.02.25 в 08:05

Маскани звучи в Уексфорд

73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..

публикувано на 15.02.25 в 08:05

"Маските", опера в пролог и три действия от Пиетро Маскани

Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..

публикувано на 14.02.25 в 16:30