Женски чувства и несигурност. Близост и самота. Три поколения жени, обвързани от кръвта и раздалечени от опитите си за истинска връзка. Трагични загуби и тежки обвинения. Незададени въпроси и неполучени отговори. Три жени в клетката на грижата една за друга, в клетката на страховете си. И трите, по различен начин стигнали до точката на истината, че преди да си необходим на другите, трябва да си нужен на самия себе си.
Чуйте „Женска клетка“ от Ина Божидарова. Режисьор – Възкресия Вихърова. Участват: Невена Мандаджиева, Катя Иванова, Добриела Попова.
Ина Божидарова завършва „Българска филология“ в СУ „Св. Климент Охридски“, специализира „Театрознание“ в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“, през 1997 г. участва в курс по драматургия в „Роял Корт театър“ в Лондон, Великобритания. Защитава докторска степен в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ през 2009 г., която е отпечатана през 2010 г. под заглавие „Драматургичната адаптация“, отличена с награда „Икар“ за критически текст. Хоноруван преподавател е в НАТФИЗ към катедра „Театрознание и театрален мениджмънт“ и към Магистърска програма. Автор е на пиесите: „Път от рози и тръни“, „Пепеляшка ала…“, „Саксофон“ и „Женска клетка“. Адаптирала е „Аладин и вълшебната лампа“ за Драматичен театър „Никола Вапцаров“, Благоевград, „Момо“ по М. Енде за Драматичен театър „Ст. Бъчваров“, Варна, „Вълшебникът от Оз“, „Пинокио – забранено за деца“ по Карло Колоди за Столичен куклен театър и др. Спектаклите по нейни текстове и в съавторство с режисьорката Веселка Кунчева са реализирани в Младежки театър „Николай Бинев“, Столичен куклен театър, Държавен куклен театър – Пловдив, Държавен куклен театър – Стара Загора, Младежки театър, гр. Суботица, Сърбия и др. Много от тях получават номинации, награди „Икар“ и „Аскеер“ и покани за международни участия.
"Мама и татко се сгодиха през октомври 1927 г." – с това изречение започва "Бивалици", автобиографичната книга на Вера Мутафчива. С неподражаемия си стил и гледната точка на всеприсъстващ автор тя разказва първите си съзнателни спомени, всъщност опреди това както стана ясно. Със забележителен стоицизъм, ирония и самоирония тя предава не само своите..
На 18 юни от 16 часа Радиотеатърът ще излъчи премиерната си постановка "Авариен изход" по поетесата на Силвия Чолева. На 25 май имаше предварително прослушване на радиопостановката с публика във Второ студио на БНР. Дойдоха много почитатели и ценители на съвременната българска драматургия. Още едно доказателство, че българската театрална публика има..
До март месец 2020 Радиотеатърът беше създал традицията да кани публика във Второ студио, с която заедно – слушатели и изпълнители – да прослушват премиерните постановки на български пиеси. Интересът към прослушванията на живо беше голям. За съжаление Covid епидемията прекрати тези събирания. Сега с голяма радост съобщаваме, че редакцията ги..
Нина Мазур е известна украинска театрална критичка. Пише и монодрами. Често са свързани с Шекспир, но всъщност се интересува повече от жените около Шекспир. Като заобиколим изминалите векове, които така и не отговориха на загадката около личността на Шекспир, премиерата на Радиотеатъра "Агнес, жената на Уил", на 14 май от 16 часа , предлага странна..
Премиерата за деца на Радиотеатъра започва с Имало едно врем e … Както трябва да започват всички приказки. Имало едно време едно хипопотамче на име Туртухчо, което живеело в Африка, в Хипопотамия. Туртухчо бил много любознателен, обичал да научава нови и нови, и нови неща… Да, този път малките ни слушатели ще се запознаят с Туртухчо,..
Приемаме горите за неизменна даденост и част от пейзажа, а те нерядко са деликатни системи и промяната във факторите на средата, включително климатичните,..
Със самостоятелна изложба Liminal /Гранично на американската артистка Мариана Смит в галерия "Академия" започва поредицата културни събития от програмата..
Помня как п ървият път когато тръгнах сама за Африка, близките ми едва не завиха на умряло. Е, видяха, че не само се върнах жива и здрава от Кения, ами бях..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg