Ежедневието. С навиците на града, с ритъма на улицата. С цветовете, които се губят, за да се намерят в очите на някой минувач. С липсата на обекти, но със силното усещане за присъствието им в пространството. Това ежедневие, с нищото, което се случва в него, провокира теб – човекът, сраснал се с фотоапарата – да поставиш реалността в кадър и да натиснеш спусъка. Загубил контрол над действителността, но здраво встъпил в случайността, в този момент ти имаш силата да избереш как да запомниш света, коя стотна от секундата на времето да запазиш в снимка, която да говори за духа на живото днес. И го правиш – заговаряш на визуалния език на комуникацията, фотографираш.
Докато създаваш тази своя лична извадка на реалността, разбираш какво е имал предвид Гари Уиногранд и защо всъщност тайната е в това как фотографираш нещата. Осъзнаваш, че вече си започнал да отглеждаш визуалната си идентичност. Изгонил си рационалното, за да дадеш път на сетивността си, на усета си да снимаш нищото на нещата. Вече не се водиш от мястото, ръководиш се от подхода си.
Ти си фотограф, който иска да изживее живота чрез кадрите си. Твоята фотография живее във всяко пространство, обитавано от човека. А и в това, изоставено от него. Спонтанен си и се оставяш чудото на обикновения живот да те изненада. Възкликваш и отговаряш на видяното, като го фотографираш. Снимаш като дете, но след това селектираш отлежалите късчета чудо като професор, който има богата визуална култура. Първо си наблюдателен, а след това и самокритичен и това ти помага.
Ти си антиинфлуенсър, а това, с което дори и да не искаш влияеш, е фотографията на баналното, на обикновеното и на случайността. Фотографията на ежедневеито, както я нарича проф. Румен Георгиев.
Ти си много повече от стрийт фотограф, който превръща реалността в изкуство на границата между факта и фикцията. Който се оставя на усещането за езика на визуалното и неговото разчитане.
Ти си Пенко Скумов. Или си Свилен Начев.
Вие сте съмишленици, които създават безвремие във фотографията и искат да говорят за него. В дискусии с бъдещи и развиващи се фотографи, записали се в курс, посветен на тайната на визуалното.
В ефира на програма „Христо Ботев“, където думите разказват „Какво се случва“ в света на фотографираното ежедневие.
Точно това можете да чуете в звуковия файл.
Фотографии: Свилен Начев
Една изложба с творби на Дечко Узунов, свързана с творческото наследство на големите български художници, се откри в галерия "Дечко Узунов" и продължава до 15 юни. Експозицията "Дечко Узунов. Образни мотиви на български моми и невести" им а за цел да популяризира творческото наследство на големия български творец и е част от програма..
"Гласовете на модата. Антология на съвременния български моден дизайн" е ново изследване на Нели Митева, преподавател и дизайнер, създател на платформата "Иван Асен" 22. "Книгата представя 30 от актуалните и активно работещи в момента дизайнери, които са създатели на свои индивидуални марки и лейбъли. – казва Нели Митева- Обособиха се и подтеми..
Премиерата на новата стихосбирка на поета, преводач и публицист Владимир Левчев "География на съня" събира почитателите на поетичното му перо в залата на галерия U P.A.R.K в Пловдив. Представянето се организира от издателство "7 ЛЪЧА" и галерията. Стихосбирката "География на съня" събира поетичните творби на Левчев, в които неизменно присъства..
В епизод 578 "Трамвай по желание" представя на своята публика едно от обещаващите млади лица на българската кинематография Радо Петров. Радослав Петров завършва НАТФИЗ. Той е сценарист на български и международни телевизионни сериали и късометражни филми. През 2021 Радо публикува заедно със своя партньор – известната тик-ток звезда Мими Шишкова..
На 25 февруари се открива изложбата "Васка Емануилова и Париж" - първата изложба от музейната програма на галерия "Васка Емануилова", която отбелязва 120 години от рождението на авторката. Възстановена през 2006 г. в ново пространство в близост до парка "Заимов", оттогава досега галерията развива музейна програма, която показва на публиката..
Обучението на деца със специални образователни потребности (СОП) е предизвикателство както за родителите, така и за учителите. Една от причините е..
Колкото е необяснимо абсолютното, толкова е необяснимо и това, което ни подтиква към неговото търсене, смята актьорът Стелиан Радев. Той влиза в ролята на..
Дискусията започва с изследването, което пише професор Александър Кьосев за "Чевенгур" на Андрей Платонов, използвайки единствения завършен роман на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg