Проблемът с пътната безопасност е многопластов. Човешкият ми апел е със съставяне на новото Народно събрание пътната безопасност да бъде изведена като основен приоритет в мобилността. Множество са участъците по автомагистралите с настилки на по 15 и 20 години. Тава каза в предаването Нашият ден“ на БНР д-р ик.н. Николай Иванов, председател на УС на Българска браншова асоциация „Пътна безопасност“.
Моите проучвания в конкретния случай в инфраструктурата са, че магистралата е построена и е пусната в този участък от нея, т.нар. "лот нула" на АМ “Струма“, който по стечение на обстоятелствата е строен от македонска фирма. Пусната е в експлоатация 2007 г., октомври месец, с акт 15 и после разрешение за строеж. От 2007 г. не сме намерили като общество средства да преасфалтираме. Износващият пласт сам по себе си е с гаранционни срокове – 7-8-10 години – в зависимост от интензитета на движение.
Пътната безопасност не трябва да ни струва толкова скъпо като жертви. Годишно сме с два пъти повече жертви и тежко ранените по пътищата, отколкото са всички страни в Централна и Западна Европа.
Трябва да погледнем какво и как се прави. Това, че човекът по естествен път греши. Имаме да работим много по отношение на пътната безопасност.
Трябва да започнем от образованието, възпитанието и културата. По отношение на институциите, които трябва да бъдат водещи, проблемът трябва да бъде изведен на научно ниво.
Пътна безопасност е поддържането на инфраструктурата. Ако искаме да поддържаме и да осъвременим всички елементи на пътя, трябва да се научим, че това ще ни струва пари в обществото.
Трябва да приемем дали искаме да плащаме тази висока цена през жертви и пострадали, или желаем да поддържаме пътищата си по-добре. Изпращам апел към новото правителство – осигурете пари за пътно поддържане, сложете коня пред каруцата. Второто след осигуряване на финансови средства е планирането.
В другите страни в света в момента се говори за интелигентни градове и как МПС-ата и сградите комуникират по между си. В Швеция се говори за настилки, в които има специални влакна, а също и в гумите на автомобилите, за да може те, движейки се, да се зареждат. На какво ниво е светът, а ние още си говорим да има ли път от точка А до точка Б. И трябва ли този път да е безопасен.
Ако трябва да се увеличат пътните такси, винетни такси и ТОЛ. Нека да спрем да се трепем по този жесток начин."
Чуйте Николай Иванов в звуковия файл.
В рубриката "Темата на деня" на предаването "Нашият ден" беше обсъдена темата (Не)възможните прогнози за войната в Украйна. Гост в студиото беше военният експерт Илия Налбантов, с когото се върнахме към прогнозите му от предишни предавания. Илия Налбантов: Украйна е обречена да победи Илия Налбантов, военен експерт: Украйна върви бавно към..
Запознаваме слушателите на 'Нашият ден" със спорта пикълбол – новата спортна мания в Европа и у нас . Пикълболът се появява през 1965 година в САЩ и представлява ракетен спорт . Съчетава в себе си елементи на тенис, тенис на маса, бадминтон и може да се играе и в открита, и в закрита среда. От 2022 година съществува Българската..
Гост в рубриката "Темите на деня" е Петър Петров, експертът, който ни предупреждава, че животът ни няма как да е същият след изкуствения интелект. Предстоящата му книга, посветена на тази тема, обещава да разкрие нови аспекти и предизвикателства, пред които ще се изправим с развитието на технологията. В предаването той сподели, че..
Гост в рубриката "Епизоди от живота" на предаването “Нашият ден“ е Ивайло Иванов, създател на инициативата "Живот след хазарта". Ивайло сподели своите впечатления и опит от работата си с хора, които са преминали през хазартната зависимост. На въпроса за съдбите и животите, с които се е сблъскал, Ивайло отговори, че те често са тъжни, трудни и..
Според консервативния мислител Роджър Скрутън за трезво отношение към климатичните промени не е достатъчна нито експертността на експертите, нито паническата атака на прогностиците. Нужна е емоция и то любов към дома, която да ни помогне да вместим "природата у дома". Доколко постижимо е това, разсъждава д-р Маргарита Габровска в "Часът на..
Режисьорът и актьор Антон Угринов за първи път ще бъде художествен ръководител на клас по актьорско майсторство за драматичен театър в НАТФИЗ. "Над 20..
Айндховен е един от най-високотехнологичните градове в Нидерландия, където диаспората на българите се разраства стремително. За Българския културен хъб..
Заглавието на настоящата ни ефирна среща вероятно ще бъде прието от кардиолозите, но едва ли с него ще се съгласят офталмолозите и други представители на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg