Проблемът с пътната безопасност е многопластов. Човешкият ми апел е със съставяне на новото Народно събрание пътната безопасност да бъде изведена като основен приоритет в мобилността. Множество са участъците по автомагистралите с настилки на по 15 и 20 години. Тава каза в предаването Нашият ден“ на БНР д-р ик.н. Николай Иванов, председател на УС на Българска браншова асоциация „Пътна безопасност“.
Моите проучвания в конкретния случай в инфраструктурата са, че магистралата е построена и е пусната в този участък от нея, т.нар. "лот нула" на АМ “Струма“, който по стечение на обстоятелствата е строен от македонска фирма. Пусната е в експлоатация 2007 г., октомври месец, с акт 15 и после разрешение за строеж. От 2007 г. не сме намерили като общество средства да преасфалтираме. Износващият пласт сам по себе си е с гаранционни срокове – 7-8-10 години – в зависимост от интензитета на движение.
Пътната безопасност не трябва да ни струва толкова скъпо като жертви. Годишно сме с два пъти повече жертви и тежко ранените по пътищата, отколкото са всички страни в Централна и Западна Европа.
Трябва да погледнем какво и как се прави. Това, че човекът по естествен път греши. Имаме да работим много по отношение на пътната безопасност.
Трябва да започнем от образованието, възпитанието и културата. По отношение на институциите, които трябва да бъдат водещи, проблемът трябва да бъде изведен на научно ниво.
Пътна безопасност е поддържането на инфраструктурата. Ако искаме да поддържаме и да осъвременим всички елементи на пътя, трябва да се научим, че това ще ни струва пари в обществото.
Трябва да приемем дали искаме да плащаме тази висока цена през жертви и пострадали, или желаем да поддържаме пътищата си по-добре. Изпращам апел към новото правителство – осигурете пари за пътно поддържане, сложете коня пред каруцата. Второто след осигуряване на финансови средства е планирането.
В другите страни в света в момента се говори за интелигентни градове и как МПС-ата и сградите комуникират по между си. В Швеция се говори за настилки, в които има специални влакна, а също и в гумите на автомобилите, за да може те, движейки се, да се зареждат. На какво ниво е светът, а ние още си говорим да има ли път от точка А до точка Б. И трябва ли този път да е безопасен.
Ако трябва да се увеличат пътните такси, винетни такси и ТОЛ. Нека да спрем да се трепем по този жесток начин."
Чуйте Николай Иванов в звуковия файл.
Днес отбелязваме Световния ден на пощите . За него разговаряме с автора на единствената книга, посветена на историята на пощите и телекомуникациите у нас – г-н Цвети Пчелински. Той е автор и издател на книгата "Извори за историята на пощите и телекомуникациите по българските земи", издадена от издателството на БАН. Попитахме го защо точно на 9..
В рубриката "Разговорът" на предаването "Нашият ден" журналистката Мила Василева от русенското издание "Бряг" сподели размисли за автоцензурата, за духа на свободното слово и за спецификата на общуването в един дунавски град. По думите ѝ "Бряг" е медия, която е възникнала сама и се финансира сама , без да разчита на външна подкрепа..
В рубриката "Времето на редактора" ви срещаме с един вдъхновяващ човек – директора на Историческия музей в Попово, Владимир Иванов . Поводът за разговора е не само впечатляващата работа на екипа, но и активното присъствие на музея в дигиталното пространство. Именно страницата на музея във "Фейсбук" привлича вниманието със своята живост,..
Призната за едно от най-значимите изследвания в областта на историческата социология, книгата "Дългият двайсети век" на Джовани Ариги е отличена с наградата за високи научни постижения на Американската социологическа асоциация в категорията "Политическа икономия на световните системи" (1995). Произведението се нарежда сред класическите..
Вече е факт Споразумението за океаните на ООН . То влезе в сила в края на септември след две десетилетия упорит труд на учени, природозащитници и активисти. Официалното му наименование е "Споразумение в рамките на Конвенцията на Организацията на обединените нации по морско право за опазването и устойчивото използване на морското биологично..
Завръщайки се от третия "Микрофест" в Габрово, провел се в последния уикенд на септември с естественото за тази година подзаглавие "Три за щастие" ,..
Вече е факт Споразумението за океаните на ООН . То влезе в сила в края на септември след две десетилетия упорит труд на учени, природозащитници и..
Улиците и сградите около "Граф Игнатиев" и Женския пазар в София оживяват в историите на Здравко Петров и книгата "Още исторически маршрути: София"...
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg