Представлението “Ариадна на Наксос“ от Щраус трябваше да се постави на сцената на Софийската опера през ноември, но отпадна от програмата поради заболяване на част от екипа от Covid-19.
Кога може отново да се очаква постановката и за какъв прочит да се подготви публиката разказва в “Нашият ден“ режисьорката Вера Немирова.
“Много нелепо развитие, седем души от постановката пострадаха със зарази. Когато човек се срещне с това заболяване, си има дълго работа с него. За щастие имах късмет и го изкарах в по-лека форма.
Гледам напред към новия ни шанс за “Ариадна на Наксос“ през пролетта на 2022 г., най-вероятно ще бъде през май.“
„Ариадна на Наксос“ като творческо предизвикателство
На първо място е много интересно с това, че винаги имаш тези две нива на разказ. От една страна е театър в театъра, от друга показва бекстейдж ситуация - живота на артистите, техните притеснения, тяхната зависимост от меценатите и парите, което е адски актуална тема. Това е тема без граници и без време. Сякаш колкото повече време минава, толкова по-зависими ставаме от тези неща.
От трета страна има и митологически аспект в “Ариадна на Наксос“ – прекрасната история на Ариадна, която чака бога на смъртта, но вместо смъртта среща любовта в лицето на Бакхус, който идва накрая. По наш прочит това е музиката, самият композитор, който се явява в лицето на своя герой и я спасява на този спасителен остров, който се нарича изкуство. Според мен това е нашият най-силен творчески аспект, който е вкаран в това произведение.“
Откриването на новия сезон на Миланска скала на 7-и декември с “Макбет“ от Джузепе Верди
“Гледах “Макбет“ само по телевизията и винаги тези телевизионни предавания на една опера не могат да бъдат достоверни с това, което човек би видял на живо.
На първо място е радостен фактът, че нещата се случват наново. Особено Италия, която беше много измъчена от пандемията, имаше много болни и много починали, много локдаун ситуации през изминалите два сезона.
Относно постановката намирам, че много доминираше мултимедията и ефектите и считам, че това не е нужно. Това обаче е лично решение на всеки режисьор.“
Съвременната публика
“Според мен времето на статичния оперен театър е свършило, на историзиращите постановки. Публиката вече е достатъчно интелигентна и това не може да я задоволи, тя гледа много, свикнала е и с модерните медии.
Това не е нашата задача да пресъздадем нещата, защото ние не сме театрален музей. Ние сме живи артисти, които имат задачата да преведат намеренията на автора с един съвременен език.“
Как се чувства Макбет в BMW
“Ако това му помага да направи по-добър характер – добре. Но, ако застане до това BMW и ръкомаха със старомодните оперни жестове и в отношенията между персонажите не е решено нищо по по-съвременен начин, тогава не му помага.
Годината беше с много изпитания и радости. Бъдете здрави и се обичайте!“
Чуйте Вера Немирова в звуковия файл.
В деня на честването на 90-годишнината на БНР, гост в студиото е Дейвид Джордан - директор "Редакционна политика и стандарти" в BBC и генерален секретар на PBI – Международната организация на обществените радио и телевизионни оператори. Каква е връзката между 90-годишнината на БНР и годишната конференция на Международната асоциация на обществените..
В деня, когато отбелязваме 90 години от създаването на БНР насочваме вниманието ви за възможностите на медиите да спомагат или да пречат на религиозните послания на различните религиозни общности в България. Правим го заедно с д-р Слава Янакиева преподавател в Нов български университет, тя е доктор в научна област "Социология, антропология и..
Българското национално радио отбелязва своята 90-годишнина. По този повод е празничното издание в ефира на програма "Христо Ботев". Включиха се колеги от програма "Христо Ботев", програма "Хоризонт", дирекция "Дигитални програми" и РРС. Водещи са Мария Мира Христова и Стойчо Стоев. Ето какво сподели Димитрина Кюркчиева, водещ в предаването..
Защо фашистките и нацистките настроения стават все по-приемливи и често са бъркани с "консерватизъм" и как войната срещу реалността се задълбочава, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Валентин Вълканов , преподавател по социология в НБУ. Коя реалност "Помним какво направи Зукърбърг , премахвайки фактчекърите от "Мета" в САЩ,..
В редакция "Хумор и сатира" обичаме да сме радостни и затова дебнем къде има повод за това. Като му се порадваме, порадваме и го споделяме, което и ще направим в неделя веднага след новините в 18 часа, когато ви предлагаме да чуете: - Увод с песни от фестивала на хумористичната и сатиричната песен "Златният кос", изпети от Асен Кисимов, Йосиф..
Село Бърдарски геран, разположено в сърцето на България, е известно като културен център на банатските българи. Със своята уникална история, архитектура..
Защо фашистките и нацистките настроения стават все по-приемливи и често са бъркани с "консерватизъм" и как войната срещу реалността се задълбочава,..
Младежкият театър "Николай Бинев" отбелязва 80 години от своето създаване с премиера на куклената постановка "Вълшебната флейта" по операта на В. А...
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg