Какви предизвикателства стоят пред образователната система на прага на 2022 година? Какви бяха проблемите през изминалата и как ще се отразят те в бъдеще?
Темата коментира в “Нашият ден“ д-р Росица Врабевска, управител на частен образователен комплекс, член на Комисията за иновативни училища към МОН.
“Въпросът е какви деца и какви хора излизат от нашата образователна система. Какво правим ние, така че децата, които завършат училище, да бъдат адекватни членове на обществото.
Образователната система е сложна и бавна за реформи. Не може да очакваме нещо да се случи бързо в рамките дори на пет години, защото трябва всяка новост да бъде пробирана и добре обмислена предварително. Да има пилотни програми, в които тя да е включена. Не можем да очакваме нещо да се случи бързо."
Връзка между средно и висше образование
"Един от проблемите в нашето общество е липсата на връзка между средно и висше образование. Това, което правим, е, виждайки нещата, които имат нужда от промяна, да дадем алтернатива. Нужни са повече екипна работа и повече възможности за учебна дейност."
Критерият
"Когато става въпрос за критерий, за оценка, това зависи от много фактори и трябва да бъде обсъдено от доста широк кръг организации, които да имат възможност за обратна връзка относно критериите за оценяване.
В нашето училище поставяме друг акцент на оценяването, така че учениците наистина да бъдат мотивирани, да не учат само за шестица в края на срока."
Изпитните формати
"Личното ми мнение, ако говорим за външното ни оценяване в края на седми клас, е, че за мен това не е най-добрият начин да бъдат оценени учениците и от това да зависи тяхното по-нататъшно развитие. Тестовете са важни, но доколко тяхната тежест трябва да бъде такава, това е друг въпрос. При нас приемът на ученици е базиран на тестове, които ние сме разработили.
Най-важното е да научим децата да мислят, да дефинират проблеми и да търсят решения на различните хипотези, да правят експерименти и най-важното е да работят в екип."
Изследването PISA
"Само 2% от българските ученици покриват най-високото ниво в това изследване. Почти половината от 15-годишните са на ниво на възпроизвеждане на знания."
Чуйте д-р Росица Врабевска в звуковия файл.
Какво се случва с кмета на Варна и България, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Спас Спасов , кореспондент на "Дневник" във Варна. "Това, което се случва във Варна, е в контекста на всичко, което се случва в тази държава, която като че все повече се движи към установяване на някаква триумвиратна и всъщност еднолична власт и в..
Какви грешки бяха направени по време на кампанията за влизането ни в еврозоната, как дезинформацията създаде страхове в обществото , какво ни казва Докладът на ЕК за върховенството на правото в България , коментира във "Въпреки мрежата" по програма "Христо Ботев" Георги Стоев , икономист, автор на платформата..
В рубриката на предаването "Законът и Темида" "Съвети на адвоката" адв. Христиан Митев отговаря на слушателски въпроси. Симеон Симеонов, София : Пенсионер съм, на 65 години. Мой съсед предизвика умишлено инцидент, като заведе дело срещу мен, твърдейки, че съм го набил. Районният съд отсъди в негова полза, а аз обжалвах пред Окръжен съд. И двете..
Ще бъдат ли защитени интересите на гражданите с приемането на Закона за несъстоятелност на физическите лица? Какви са ? Коментар в юридическото предаване на програма "Христо Ботев" "Законът и Темида" прави консултантът д-р Деян Драгиев – адвокат, член на Софийска адвокатска колегия, с практика в сферата на търговското право, гражданския процес и..
История, памет и един разказ за научените и пропуснати уроци 30 години след едно от най-мрачните събития в новата европейска история – трагедията в Сребреница от юли 1995 година, случила се по време на Босненската война в контекста на разпадането Югославия. В Международния ден за възпоменание на жертвите на геноцида в Сребреница от 1995..
Какви грешки бяха направени по време на кампанията за влизането ни в еврозоната, как дезинформацията създаде страхове в обществото , какво ни..
Възпитателната функция на училището напоследък е изтъквана от МОН и от учителските синдикати като основен дефицит на средното ни образование. Дори сюжетите..
Колко видимо може да бъде невидимото и възможно ли е да имаме очи и сетива за него? На 13 юли от 19.00 часа в Габровския драматичен театър "Рачо..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg