Авторското соло на танцьорката и хореограф Галина Борисова се занимава с силата на независимата мисъл и конструктивното въображение. На фокус е връзката между автентичност и интерпретация, изследвани през артистичните предпочитания на Галина Борисова и уловени чрез погледа на чуждите спомени. Публиката е разположена, легнала в галерия „Етюд“ върху меки възглавници, прожектират се видеоматериали, докато Галина танцува, а публиката възприема случващото се през своята собствена перспектива:
„Тази идея отдавна трябваше да намери своята реализация, радвам се, че успях да фокусирам вниманието върху традиционно стоящи теми и проблеми като това артистът постоянно да доказва себе си, да произвежда. Има голяма интимност между публика и мен. Може би за първи път с толкова много текст, мои колеги, които говорят за мои предишни произведения. И в музикалната партитура коментирам самата себе си, защото човек иронично трябва да се обръща към самия себе си. Много обичам соловите проекти. Танцувам, изтощавайки себе си. Това е структура, която всеки път е различна.“
Солото се опитва сериозно, но и с неизбежна ирония да „разследва“ последователността на разума и безпорядъка на нашите впечатления. С това представление хореографката иска да каже, че трябва да сме готови да можем да живеем и дори когато инструментите ни са счупени, електричеството е спряло и дъждът вали.
Няколко основни въпроса задава спектакълът: „Артистът трупа опит чрез импровизацията, открива свежест, мутира и учи, но може ли да достигне съвършенство?“
Премиерата на авторско соло „Вярно с оригинала“ на Галина Борисова е на 28-и и 29-и януари от 19.30 ч. в галерия „Етюд“
Галина Борисова е и блогър и инициатор на платформата „Предпочитания за танц“. Там всеки месец публикува различни опити и статии, свързани с танца.
ACT Фестивал за свободен театър е част от проекта 3XPER1ENCE – обединение на седем фестивала от независимия културен свят. Форумите избират партньорството пред конкуренцията и предлагат над 140 събития за 47 дни през октомври и ноември. Застъпени са танц, театър, дигитални изкуства, цирк и други авангардни жанрове. В рамките на 15-ото издание на..
Завръщайки се от третия "Микрофест" в Габрово, провел се в последния уикенд на септември с естественото за тази година подзаглавие "Три за щастие" , неминуемо се сещаме и за първия (2023) – "Нови тъкачи за Габрово" , а и за втория (2024) – "Инфундибулум" (хроно-синкластичен, по "Сирените от Титан" на Вонегът). Те, нещата, са преплетени,..
Улиците и сградите около "Граф Игнатиев" и Женския пазар в София оживяват в историите на Здравко Петров и книгата "Още исторически маршрути: София". Урбанистът продължава мисията си да възстановява паметта на София. Авторът възстановява паметта на българската столица от края на XIX и първата половина на XX век и подарява на читателите два..
От 1 до 6 октомври Варна бе домакин на традиционния Международен куклен фестивал "Златният делфин". Най-старият български фестивал за куклено изкуство се провежда на всеки три години на сцената на Варненския куклен театър. Представят се спектакли на режисьори от различни поколения, както и театър за най-малките и за семейна публика. "Маншон,..
Това не е просто фестивал, това е фестивал, който ти позволява да се провалиш. Позволява ти пълната свобода на творческото изразяване и излизане от зоната на комфорта. Арт директорът Александър Хаджиев в началото се заема с 180° Лаборатория за иновативно изкуство от позицията на артист, които търси същото за себе си. В днешна дата Лабораторията..
В Комплексен онкологичен център (КОЦ) Пловдив прилагат международните стандарти за намаляване усложненията от химиотерапията при лечение на рак. Доктор..
Той се нарича "Активна София 65+: Заедно за по-пълноценен живот", негов автор е сдружение "Мулти култи колектив". Проектът е насочен както към българи,..
Завръщайки се от третия "Микрофест" в Габрово, провел се в последния уикенд на септември с естественото за тази година подзаглавие "Три за щастие" ,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg